Gadu-Gadu wpadło na kolejny pomysł. Tym razem rzucają rękawicę OLX i chcą stać się portalem ogłoszeniowym.
Marka Gadu-Gadu jest raczej dobrze kojarzona w Polsce. Problem w tym, że w może nie do końca tak jak chciałby to jej właściciel, bo zdecydowana większość interneutów traktuje ich jako relikt przeszłości. W końcu na GG pisaliśmy raczej dwie dekady temu a obecnie mamy WhatsAppa, Messengera czy nawet Skype’a. GG wciąż jednak wprowadza nowości i stara się przyciągać do siebie użytkowników.
Najnowszy pomysł? Serwis ogłoszeniowy, z którego będzie mógł korzystać każdy użytkownik Gadu-Gadu. W dodatku, abonenci premium będą mogli wystawiać nielimitowaną liczbę ogłoszeń. Dla przypomnienia, abonament kosztuje 9,90 zł miesięcznie i niestety nie wiadomo, ile osób się na niego decyduje. Niestety jest dobry haczyk – bez abonamentu dostępna liczba ogłoszeń to okrągłe zero.
Sam pomysł jest teoretycznie dobry, ale już na wstępie widać kilka niedociągnięć. Wiele serwisów ogłoszeniowych próbowało i poległo w walce z OLX. A mamy jeszcze Ogłaszamy24, Allegro Lokalnie i coraz sprawniejszy Facebook Marketplace. Nowy serwis ogłoszeniowy, w dodatku płatny wydaje się startować z bardzo, ale to bardzo niekorzystnej pozycji. A problem z serwisami ogłoszeniowymi jest prosty – aby były atrakcyjne musi korzystać z nich wielu użytkowników. Jak stare dobre GG chce to osiągnąć? Tego prawdę mówiąc nie wiadomo, tym bardziej, że w sieci nie widać zbyt mocnej kampanii marketingowej na ten temat.
Zobacz też:
Gadu-Gadu walczy o przeżycie. Wprowadzą wersję Premium
Vinted, Allegro i OLX utworzą rejestr sprzedawców dla skarbówki
Używany telefon – jak kupić go bezpiecznie? Czy warto?