Instagram ma rekord – 3 miliardy użytkowników. A z tej okazji nadchodzą nowe funkcje i liczne zmiany, bo czemu nie.
Instagram, po niemal piętnastu latach obecności na rynku, osiągnął kolejny przełom. Mark Zuckerberg ogłosił na Threads, że liczba aktywnych użytkowników miesięcznie sięgnęła 3 miliardów. To wyraźny wzrost w porównaniu z rokiem 2022, gdy aplikacja notowała 2 miliardy.
Meta zwykle oszczędnie podaje dane dotyczące poszczególnych serwisów, ale wiadomo, że cały ekosystem – Facebook, Messenger, WhatsApp i Instagram – notuje rekordowe zasięgi. W 2023 roku Facebook miał 2 miliardy użytkowników dziennie, a WhatsApp już w 2020 roku przekroczył 2 miliardy miesięcznie. W ostatnim kwartale 2024 roku z aplikacji Mety korzystało codziennie aż 3,48 miliarda osób.
Rekordowi towarzyszą także zapowiedzi zmian w samej aplikacji. Według ustaleń Bloomberga, Instagram zamierza jeszcze mocniej skoncentrować się na Rolkach, czyli krótkich formach wideo, które stanowią odpowiedź na rosnącą popularność TikToka Co więcej, w Indiach i Korei Południowej mają rozpocząć się testy, w ramach których to Reels będzie głównym feedem aplikacji
Nietrudno zauważyć, że ruch ten jest odpowiedzią na presję ze strony konkurencji. W USA coraz bliżej finalizacji jest porozumienie, które mogłoby sprawić, że amerykański TikTok trafi w ręce lokalnych inwestorów. Mimo ciągłej niepewności co do jego przyszłości, platforma wciąż pozostaje zabójczo groźnym rywalem dla Mety i Instagrama. Pytanie, jak użytkownicy zareagują na zmiany. I czy docenią je jako naturalną ewolucję, czy odbiorą jako kolejny krok w stronę kopiowania konkurencji?
Zobacz też:
Oracle negocjuje gigantyczną umowę z Metą.
Instagram szykuje nową aplikację do krótkich wideo?
Zuckerberg chce powrotu “starego dobrego” Facebooka