• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 rok temu

Spotify może zacząć obawiać się dość groźnej konkurencji. TikTok Music zadebiutowało już w pierwszych dwóch krajach!

Płyty CD czy kasety dawno odeszły już do lamusa, a miliony osób na całym świecie korzystają po prostu platform streamingowych, aby cieszyć się swoją ulubioną muzyką w dowolnym czasie i miejscu. Oczywistym liderem tej branży jest Spotify. Konkurencja jednak nie śpi i platformy takie jak Apple Music, Deezer czy Tidal cieszą się coraz większym gronem użytkowników.

Tymczasem, do gry może wejść kolejna, naprawdę spora platforma. W Brazylii oraz Indonezji zadebiutowało właśnie TikTok Music. Jak sama nazwa wskazuje, będzie to po prostu aplikacja do słuchania ulubionych utworów, która nie ma raczej zbyt wiele wspólnego z samym TikTokiem poza nazwą, która oczywiście pełni funkcję marketingową.

Sprawdź: Tanie słuchawki nauszne – najlepsze modele

Oczywiście, TikTok Music to płatna aplikacja. Co jednak ciekawe, nie oferuje żadnego darmowego planu. W Brazylii oraz Indonezji kosztuje na razie około 15 zł za miesiąc, ale z pewnością amerykańskie oraz europejskie ceny będą nieco wyższe. Możemy zapewne spodziewać się około 30 złotych, no może 25.

Czy TikTok Music będzie realną konkurencją dla Spotify. Cóż, ciężko to stwierdzić jednoznacznie. Startują pod sztandarem najpopularniejszej aplikacji na świecie, szczególnie wśród młodego pokolenia. Z drugiej jednak strony, pozycja Spotify na rynku jest raczej za dobra. Tak naprawdę, nieco mocniej obawiać może się Apple Music. Użytkownicy Deezera i Tidala skuszą się za to na apkę TikToka tylko jeśli zaoferuje im doskonałą jakąś Hi-Fi.

Zobacz też:
Spotify ma już pół miliarda użytkowników… i ćwierć miliarda dolarów strat
TikTok oznacza osoby oglądające treści LGBT
ByteDance, właściciel TikToka, chce stworzyć własne procesory

Oceń ten post