• Ostatnia modyfikacja artykułu:4 lata temu

I to w zaledwie 6 miesięcy! To nowy rekord na rynku gier mobilnych. Genshin Impact osiągnęło taki wynik szybciej niż Pokémon Go.

Genshin Impact szturmem podbiła rynek gier mobilnych, kiedy została wydana na Androida i iOS we wrześniu 2020 r. Otwarty świat z ciekawą mechaniką i uzależniające zbieranie postaci okazało się receptą na sukces. W pierwszym miesiącu gra zarobiła aż 245 mln dol. – i to na samych urządzeniach mobilnych.

A potem było tylko lepiej i gra Genshin Impact, która jest free-to-play, osiągała kolejne i kolejne kamienie milowe. W ciągu pięciu miesięcy wygenerowała 874 mln dol. w Apple App Store i Google Play Store, a teraz przekroczyła 1 mld dol. w ciągu pół roku od premiery.

To sprawia, że Genshin Impact stała się “najszybszą” grą mobilną freemium, która wypracowała sprzedaż 1 mld dol. Tuż za nią plasują się Pokémon Go, Lineage M i Clash Royale. Te gry potrzebowały jednak odpowiednio 9, 10 i 11 miesięcy, aby osiągnąć taką sprzedaż.

Oczywiście pandemia w dużej mierze pomogła grze wypracować takie wyniki w tak krótkim czasie, ale nie można powiedzieć, że to główna zasługa. Nowy tytuł developera miHoYo wykorzystuje po prostu wszystkie możliwe systemy i zachęty, które skłaniają graczy do zakupów. Często pojawiają się nowe treści i dodatki, co sprawia, że wiele osób zwyczajnie ma co kupować. Jak twierdzi zagraniczne źródło, gdy tylko miHoYo udostępnia nową postać w grze, niedługo później firma zyskuje kolejne 10 mln dol.

Dla przykładu, w grudniu w grze pojawił się Zhongli i tego miesiąca firma zarobiła o 15,5 mln dol. więcej niż w listopadzie. Z kolei ostatnio pojawiła się Hu Tao, która przyczynił się do większej sprzedaży w miesiącu o 12,9 mln dol.

Zobacz też:
Mysz gamingowa
Najlepsze gry na Nintendo Switch
Najlepsze karty graficzne 2021

Źródło: SensorTower.com

Oceń ten post