• Ostatnia modyfikacja artykułu:3 lata temu

NASA ogłosiła właśnie dość słabą wiadomość. Napotkali duże problemy z tworzeniem skafandrów kosmicznych i lądowanie na Księżycu w 2024 przestało być już wykonalne.

Jak wszyscy doskonale wiemy, NASA ma bardzo ambitne plany na najbliższą dekadę. Planują ponownie wysłać człowieka na Księżyc już w 2024 roku. Niestety jak się okazuje, właściwszym terminem byłoby tutaj „planowali”. Wszystko wskazuje na to, że nie uda im się stworzyć na czas skafandrów kosmicznych.

NASA popisuje się zatrważającą niegospodarnością

Cały proces ich tworzenia wygląda zresztą od dawna jak jedna wielka niegospodarność. NASA projektuje swoje skafandry już od 2017 roku i zdążyła wydać na nie aż 420 milionów dolarów. Efekt? Jak na razie zwyczajnie żaden, nie istnieją nawet minimalnie działające prototypy. Tymczasem, w planach jest wydatek kolejnych 600 milionów dolarów. Warto dodać, że to wszystko po to, żeby stworzyć dwa egzemplarze na potrzeby misji na Księżyc.

Poza wyrzuceniem w błoto olbrzymich wręcz kwot, pojawił się kolejny problem. Skafandry kosmiczne będą gotowe najwcześniej w 2025. Jak nietrudno się domyślić, całkowicie przekreśla to szanse na lądowania na Księżycu w 2024. Projekt stał się właśnie po prostu niewykonalny. Ale ale, jest niewielkie światełko w tunelu.

Czy Elon Musk przyjdzie na ratunek?

NASA opublikowała raport o pracach nad skafandrami na swoim Twitterze. Doskonale więc już pewnie wiecie, kto bardzo chętnie go skomentował. Tak jest, Elon Musk napisał, że SpaceX z przyjemnością zajmie się ich stworzeniem.

Przy okazji, zaznaczył też, że wszystkie problemy biorą się po prostu ze zbyt dużej liczby podwykonawców. Nad skafandrami pracuje w sumie 27 różnych firm – każda wyprodukuje ich drobny fragment. Co na ten temat powiedział Elon Musk?

„Gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść” – skomentował CEO SpaceX.

Zobacz też:
NASA bierze się na poważnie za UFO. Kosmici istnieją?
Lockheed Martin i General Motors zbudują dla NASA łazik księżycowy
SpaceX wystrzeli w kosmos satelitę wyświetlającego reklamy

Oceń ten post