• Ostatnia modyfikacja artykułu:3 lata temu

InPost ogłosił powstanie zupełnie nowej usługi. Chcą ponownie wykorzystywać opakowania do paczek w ich Paczkomatach.

Paczkomaty jeszcze dekadę temu wydawały się nieprawdopodobnie wręcz futurystyczną koncepcją. Dzisiaj, bardzo ciężko nam wyobrazić sobie bez nich zakupy. Zamiast stać w długich kolejkach na poczcie możemy przecież wygodnie odebrać nasze zakupy prosto ze skrytki w automacie. W dodatku, są czynne 24/7, a to olbrzymi plus.

Razem z popularnością okazało się jednak, że niektóre rozwiązania nie są wcale do końca ekologiczne, szczególnie na olbrzymią skalę. InPost doszedł do wniosku, że opakowania są już dość dużym problemem. W końcu schemat jest zawsze taki sam: obieramy paczkę, a opakowanie ląduje na śmietniku.

Już wkrótce się to jednak zmieni. InPost ogłosił swój zupełnie nowy program, polegający na powtórnym wykorzystywaniu opakowań. Sklepy będą przesyłały swoje towary w specjalnych, przystosowanych do tego kartonach. Po wyjęciu paczki z Paczkomatu, powinniśmy otworzyć ją i następnie zwrócić karton do tej samej skrytki.

Dzięki temu, zużyte opakowanie trafią ponownie do sklepu, który po dezynfekcji będzie mógł raz jeszcze z nich skorzystać. Efekt będzie bardzo prosty – Paczkomaty będą produkowały znacznie mniej niepotrzebnych śmieci.

Rafał Brzoska, prezes InPost wypowiedział się dość krótko na temat nowego rozwiązania:

Przy obecnym wzroście rynku e-commerce kierunek jest tylko jeden – logistyka musi być nowoczesna, wydajna i jeszcze bardziej ekologiczna. Dlatego wprowadzamy pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań w e-commerce. Jako lider rynku wierzymy, że dostępność Paczkomatów InPostu i łatwość ich obsługi umożliwi wprowadzenie prawdziwie efektywnego systemu obrotu opakowaniami zwrotnymi

Trzeba przyznać, że pomysł wygląda naprawdę świetnie. Trzymamy kciuki, żeby udało się go bez przeszkód wdrożyć.

Zobacz też:
InPost odbierze od nas za darmo nasze elektrośmieci
Amazon z gigantyczną karą! Włosi żądają 1,13 miliarda euro!
Snap: przyszłość AR to rzeczywisty świat, a nie metaverse

5/5 - (2 votes)