• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 rok temu

Twitter dalej się zmienia. Tym razem w zapomnienie odeszło kultowe logo z niebieskim ptakiem.

Wygląda na to, że Elon Musk dalej liczy na to, że zmieni Twittera na lepsze. To, że zmieni jest już oczywiście pewne, pytanie jednak czy na lepsze. Po wielu bardzo kontrowersyjnych zmianach przyszła pora na najdziwniejszą z nich. Oczywiście, mowa tutaj o rebrandingu – zmianie uległo logo, a domena x.com przekierowuje już na Twittera.

Elon Musk na samym początku swojej drogi został współzałożycielem firmy x.com, która świadczyła usługi finansowe i umożliwiała płatności za pośrednictwem maila. Jak na 1999 rok była to naprawdę całkiem nowatorska technologia! Na początku nowego milenium w wyniku kilku fuzji z x.com narodził się znany do dzisiaj PayPal, a Musk został multimilionerem. W 2017 odkupił od PayPala domenę x.com ze względu na „wartość sentymentalną”.

Wygląda jednak na to, że x.com może otrzymać wkrótce nowe życie. Dotychczas na stronie mogliśmy znaleźć tylko jedną literkę „x”. Teraz znajduje się tam przekierowanie na Twittera, które logo nie jest już wcale niebieskim ptakiem. Zamiast tego, jest to po prostu litera X. Całkiem możliwe, że popularny portal przechodzi zatem rebranding.

Pozostaje tylko pytanie „po co?”. Twitter już teraz ma problem z malejąca liczbą użytkowników i coraz mniejszymi zyskami. Zmiana nazwy to ostatnie czego potrzebują. Nie wygląda to też na przemyślaną decyzję, a raczej na kolejny kaprys Elona Muska. Ale cóż, kto bogatemu zabroni.

Zobacz też:
Elon Musk i Mark Zuckerberg zawalczą w formule MMA?
Twitter stracił połowę dochodu z reklam!
Threads, czyli Twitter od Meta zastawiło pułapkę na użytkowników

Oceń ten post