Podług nowych danych zakup produktów przecenianych z racji wygasającej daty ważności redukuje odpady o 33%. Co więcej, średnio zwiększyły dochody o 6,3%.
Etykieta zmienia kolor
Grupa studentów z Taiwańskiego Uniwersytetu Technologicznego opracowała nowy rodzaj etykiet. Cały system opiera się na zmieniających kolor naklejkach. Wskazują one o ile procent przeceniony jest produkt gdy z czasem zbliża się do końca daty ważności.
Oczywiście markety już teraz przeceniają produkty zależnie od tego jak szybko się popsują. Mankamentem jednak jest fakt, że pochłania to dużo czasu. Co więcej zawsze może się zdarzyć pomyłka, jako że pracownicy są tylko ludźmi. Dlatego właśnie trójka studentów z Taiwanu opracowała rozwiązanie. A nazwali je Barcodiscount.
Jak to działa?
Nowe etykiety zmieniają kolor oraz informują o tym jaka zniżka obejmuje produkt. Zależnie od czasu jaki pozostał do wygaśnięcia daty ważności. Dla przykładu, etykieta będzie wskazywać 20% gdy dany produkt będzie zdatny do spożycia przez następne dwie doby. Gdy czas ten zmniejszy się do 24 godzin, etykieta poinformuje nas o zniżce 40%.
Źródło: greenqueen.com.hk