• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 dzień temu

X, znane szerzej jako Twitter, chyba oszalało. Platforma postanowiła pozwać kogo tylko się da za rezygnacje z reklamowania się u nich.

Platforma X, wcześniej funkcjonująca jako Twitter, skierowała pozew przeciwko takim firmom jak Nestlé, Abbott Laboratories, Colgate-Palmolive, LEGO, Pinterest, Tyson Foods oraz Shell. Nieźle, nie? A dodatkowo pozwali jeszcze Światową Federację Reklamodawców (WFA), jakby tego mało. Oskarżyli ich wszystkich o zmowę i chyba coś w rodzaju spisku. Spisku, celem, którego miało być wstrzymanie kampanii reklamowych na X, co według firmy stanowi naruszenie przepisów antymonopolowych.

Sprawdź: Najlepszy program do blokowania reklam – jaki “adblock” wybrać?

Już wcześniej, w sierpniu 2024 roku, X złożyła podobny pozew przeciwko firmom Mars, CVS Health, Ørsted oraz Twitch, oskarżając je o podobne praktyki. Zdaniem korporacji należącej do Elona Muska, skoordynowana rezygnacja z reklam na platformie spowodowała znaczne straty finansowe i osłabiła jej pozycję na rynku reklamy internetowej. I jest to prawda, tylko wydaje się, że rezygnacja została niejako skoordynowana przez samego Elona Muska.

Masowe wycofywanie się reklamodawców z Twittera rozpoczęło się po jego przejęciu przez Muska w 2022 roku. Wiele firm wstrzymało swoje kampanie z powodu obaw dotyczących sposobu moderacji treści na platformie. Jeszcze więcej nie dorabiało do tego wcale żadnej ideologii. Po prostu przestały się zgadzać liczby i oferta X nie była dla nich aż tak kusząca. Negatywne skojarzenie to coś czego wiele firm musi unikać. Czy X wygra pozew? Jest to niezwykle wątpliwe.

Zobacz też:
X, dawny Twitter, zostało zablokowane w Brazylii
OpenAI zmienia formę działalności. Meta i Elon Musk panikują
Elon Musk celowo publikuje deepfake na Twitterze

Oceń ten post