• Ostatnia modyfikacja artykułu:3 lata temu

To jest trochę zabawne, trochę żałosne, i trochę dziwne zarazem. Amazon po cichu zmienił ikonę swojej nowej aplikacji mobilnej. Zastąpił niebieską taśmę na górze, bo przyciągała za dużo niekorzystnych porównań. A do czego była porównywana?

Użytkownicy aplikacji Amazon Shopping zobaczą teraz brązowe pudełko, które przypomina paczkę z niebieskim paskiem wyglądającym jak taśma pakunkowa. Do tego, rzecz jasna, będzie też sygnaturowa strzałka firmy w kształcie uśmiechu.

Pierwsza wersja ikony, widoczna poniżej i po lewej, była wprowadzona na kilku rynkach międzynarodowych pod koniec stycznia. Teraz jednak firma zmieniła projekt graficzny niebieskiej taśmy. Powód jest co najmniej zabawny. Niektórzy internauci twierdzili bowiem, że całość przypomina twarz Adolfa Hitlera. Chodziło o to, że mamy uśmiech, a nad nim “wąsy przypominające szczoteczkę do zębów, podobne do tych, które nosił Hitler”.

amazon ikona

Alex Hern, redaktor technologiczny w Guardianie, napisał na Twitterze: “Już zatęskniłem za tym, że Amazon po cichu zmienił swoją ikonę, aby wyglądała… mniej jak Hitler”.

Amazon nie miał za bardzo wyjścia

Wcześniejszy projekt ikony trafił na rynek niedawno. Była to pierwsza zmiana od ponad pięciu lat. Firma zastąpiła koszyk i porzuciła słowo “Amazon”, a zamiast tego wyświetla logo firmy z uśmiechniętą strzałką. Niebieska taśma miała wyglądać tak, jakby została zerwana przy otwieraniu opakowania. Cóż, jak widać dla internautów wyglądała zdecydowanie inaczej.

“Zaprojektowaliśmy nową ikonę, która miała kojarzyć się ludziom z oczekiwaniem, podekscytowaniem i radością związaną z przesyłką” – tak opowiadał o nowej ikonie rzecznik Amazona. Nikt raczej nie spodziewał się, że w sieci pojawi się tyle porównań do Hitlera. Teraz ikona została poprawiona i miejmy nadzieję, że podobne, idiotyczne porównywania nie będą mieć już miejsca.

W ostatnich tygodniach tylko użytkownicy platformy iOS w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech i Holandii widzieli “logo z Hitlerem”. Zaktualizowane logo zostało z kolei udostępnione teraz użytkownikom iOS na całym świecie. Użytkownicy Androida również powinni je już widzieć.

Zobacz też:
Amazon Air rozwija się coraz szybciej
Fałszywe recenzje zalewają Amazon

Źródło: CNN.com

Oceń ten post