Jak podaje Lime, który produkuje hulajnogi elektryczne to był trudny rok dla branży. W związku z panującą pandemią zarobki firmy spadły drastycznie. Na wiosnę Lime odnotowało 95% mniejsze przychody. Natomiast już latem udało im się odbić. Hulajnogi stały się dużo popularniejszym sposobem poruszania się po miastach. „Są dużo bezpieczniejsze niż autobus pełen ludzi” – twierdzi Wayne Ting, dyrektor naczelny Lime odnosząc się do panującej pandemii.
Ekologia
Natomiast co z faktem, że produkcja hulajnogi elektrycznej nie jest wcale tak przyjazna środowisku jakby się mogło wydawać. Według badań Uniwersytetu w Karolinie Północnej wynika, że autobus dalej jest bardziej ekologiczny. Wayne Ting stwierdził jednak, że dane te są już przestarzałe. Nowy model jest dużo bardziej wytrzymały. Dlatego na przestrzeni lat jego użytkowania można spodziewać się, iż zanieczyszczenia będą mniejsze niż w przypadku autobusu.
„Średnio hulajnoga elektryczna podczas jednego przejazdu emituje 5% zanieczyszczeń jakie wyprodukowałby samochód. Ale to i tak za dużo, musimy tę wartość zmniejszyć jeszcze bardziej” – powiedział Wayne Ting. Uważa również, że hulajnogi elektryczne to bardzo ważny krok w walce ze zmianami klimatu.
Źródło: iopscience.iop.org, bbc.com