Zamiast kupować usługę do newsletterów, jak zrobił to Twitter, Facebook buduje własną. Narzędzie ma pozwolić na wysyłanie biuletynów dla niezależnych twórców treści.
Źródło tej wiadomości jest bardzo wiarygodne, bo pochodzi z samego New York Timesa. Serwis społecznościowy podobno pracuje nad rozwiązaniami, które mają zapewnić lepsze zasięgi i możliwości dotarcia dla niezależnych autorów i dziennikarzy, w ramach projektu Journalism Project.
Usługa newsletterowa Facebooka ciągle jest we wczesnej fazie rozwoju, ale New York Times twierdzi, że zaoferuje raczej znane każdemu funkcje. Autorzy będą mogli wysyłać wybrane e-maile swoim odbiorcom, a także oczekiwać subskrypcji. Działania mają też zwiększyć liczbę obserwujących na Facebooku.
Branża newsletterów rozwija się w dynamicznym tempie w ostatnich latach. Substack, firma założona w 2017 r., ma już 250 tys. subskrybentów opłacających dostęp do usługi. Top 10 największych wydawców Substacka generuje rocznie 7 mln dol. przychodu. Nic więc dziwnego, że Facebook widzi w tym biznesie coś dla siebie.
Podobnie myśli również Twitter. Firma przejęła startup Revue, który oferuje newslettery. Pisaliśmy o tym zaledwie kilka dni temu.
New York Times informuje, że Mark Zuckerberg dostrzegł ciekawy trend. Wielu dziennikarzy w USA zaczyna działać solo, tworząc autorskie newslettery, za które pobiera opłaty. Facebook chce to wykorzystać. Ułatwi docieranie do wielu odbiorców, natomiast w zamian będzie pobierał odpowiednie prowizje. W Polsce podobne usługi nie są jeszcze wystarczająco rozwinięte. Sam rynek również jest dość mały, niemniej z dużym sukcesem działa już serwis Patronite.
Zobacz też:
Twitter postawi na dłuższe treści – przejmuje Revue
Squarespace pozwala dodawać paywalle
Źródło: Engadget.com