• Ostatnia modyfikacja artykułu:4 lata temu

Zamiast kupować usługę do newsletterów, jak zrobił to Twitter, Facebook buduje własną. Narzędzie ma pozwolić na wysyłanie biuletynów dla niezależnych twórców treści.

Źródło tej wiadomości jest bardzo wiarygodne, bo pochodzi z samego New York Timesa. Serwis społecznościowy podobno pracuje nad rozwiązaniami, które mają zapewnić lepsze zasięgi i możliwości dotarcia dla niezależnych autorów i dziennikarzy, w ramach projektu Journalism Project.

Usługa newsletterowa Facebooka ciągle jest we wczesnej fazie rozwoju, ale New York Times twierdzi, że zaoferuje raczej znane każdemu funkcje. Autorzy będą mogli wysyłać wybrane e-maile swoim odbiorcom, a także oczekiwać subskrypcji. Działania mają też zwiększyć liczbę obserwujących na Facebooku.

Branża newsletterów rozwija się w dynamicznym tempie w ostatnich latach. Substack, firma założona w 2017 r., ma już 250 tys. subskrybentów opłacających dostęp do usługi. Top 10 największych wydawców Substacka generuje rocznie 7 mln dol. przychodu. Nic więc dziwnego, że Facebook widzi w tym biznesie coś dla siebie.

Podobnie myśli również Twitter. Firma przejęła startup Revue, który oferuje newslettery. Pisaliśmy o tym zaledwie kilka dni temu.

New York Times informuje, że Mark Zuckerberg dostrzegł ciekawy trend. Wielu dziennikarzy w USA zaczyna działać solo, tworząc autorskie newslettery, za które pobiera opłaty. Facebook chce to wykorzystać. Ułatwi docieranie do wielu odbiorców, natomiast w zamian będzie pobierał odpowiednie prowizje. W Polsce podobne usługi nie są jeszcze wystarczająco rozwinięte. Sam rynek również jest dość mały, niemniej z dużym sukcesem działa już serwis Patronite.

Zobacz też:
Twitter postawi na dłuższe treści – przejmuje Revue
Squarespace pozwala dodawać paywalle

Źródło: Engadget.com

Oceń ten post