GameStop to amerykański sprzedawca gier wideo, elektroniki i akcesoriów do gier. Zatrudnia ponad 14 tys. ludzi na etacie, jak również od 22 do 42 tys. pracowników tymczasowych. Firma jest obecna na rynku od 36 lat i ma ponad 5500 sklepów na całym świecie.
W czasie Covid-19 sprzedaż w GameStop znacznie ucierpiała, dlatego największy udziałowiec, Ryan Cohen, wezwał sprzedawcę gier do przeprowadzenia strategicznego przeglądu swojej działalności i skupienia się na sprzedaży cyfrowej. Jednocześnie inwestor zasugerował, aby firma odeszła od tradycyjnego modelu sprzedaży stacjonarnej.
Cohen jest również współzałożycielem firmy e-commerce Chewy, więc ma dużą wiedzę i doświadczenie w sprzedaży online. Przyznał, że prowadzi rozmowy z zarządem i członkami zarządu GameStop już od września br.
“GameStop musi przekształcić się w firmę technologiczną, która zachwyci graczy i zapewni wyjątkowe doświadczenia cyfrowe, nie zaś sprowadzać swoją rolę do bycia sklepem z grami wideo, który za bardzo skupia się na sprzedaży stacjonarnej i kuleje w ekosystemie internetowym” – powiedział Ryan Cohen.
Firma w ostatnich latach notuje niższą sprzedaż, a jej wartość na giełdzie maleje. Gracze coraz częściej wybierają platformy online, a tych jest coraz więcej. Mamy bowiem Steam, Microsoft Games, Xbox Live, PlayStation Network, Nintendo Shopping Channels, GoG, Origin i wiele innych serwisów i platform z grami. Użytkownicy często decydują się na zakup i pobieranie gry w formie cyfrowej, by mieć natychmiastowy dostęp, nawet jeśli muszą nieco więcej zapłacić lub nie mogą kupić w takim modelu gry używanej.
Przed GameStopem duże wyzwanie, a jeśli okaże się, że firma postawi na rynek online, czeka ją pewnie restrukturyzacja.
Źródło: Reuters.com