Jak co roku, Google przedstawiło nam statystyki z ich wyszukiwarki. Czego szukali ludzie na całym świecie i w Polsce?
Wyszukiwarka Google to prawdziwy gigant, mający niemal 93% całego rynku. Można więc dość śmiało i słusznie założyć, że jej trendy to również trendy w rzeczywistym świecie. Czym żył więc cały świat w 2021 roku?
Najczęściej wyszukiwane hasło może was lekko zaskoczyć. Było to po prostu „Australia vs India”. Spokojnie, oba te państwa nie prowadziły wcale żadnej wojny. Chodziło po prostu o bardzo widowiskowy mecz krykieta! Kolejne miejsca zajęły inne wydarzenia sportowe, w tym mecze NBA i Euro 2020 (a właściwie 2021).
Dogecoin, Squid Game i Krzysztof Krawczyk – czego szukaliśmy w Google?
W kategorii „wiadomości” największe zainteresowanie internautów budziła za to sytuacja w Afganistanie. Tuż za nią mogliśmy znaleźć szczepionkę na COVID-19 i… Dogecoina! Wygląda na to, że w tych burzliwych czasach szukamy alternatywnych sposobów na zarobek.
Co natomiast królowało w Polsce? Najczęściej w Google wyszukiwaliśmy hasło Euro 2022. Tuż za nim na podium znalazł się nieodżałowany Krzysztof Krawczyk i spis powszechny. Dość mocno interesowała nas również awaria Facebooka i blokada kanału Sueskiego!
Co jednak w świecie rozrywki? Najpopularniejszym filmem w 2021 okazało się Eternals Marvela. W Polsce woleliśmy jednak Diunę, która zajęła u nas pierwsze miejsce (globalnie 3). W kategorii „Seriale” król mógł być natomiast tylko jeden. Tak jest, Squid Game wygrało bezapelacyjnie w niemal każdym państwie.
Zobacz też:
Google wypuści swojego smartwatcha już w 2022
Microsoft zniechęca nas do pobrania Google Chrome
Google prezentuje najlepsze gry i aplikacje w 2021