Zdarzyło wam się kiedyś nie mieć pojęcia jak wypisać się z newslettera? Niejasne zasady, dziwnie zaprojektowana strona czy nawet po prostu brak takich opcji często znacząco tam to utrudnia. Kalifornia postanowiła podjąć walkę z nieuczciwymi stronami internetowymi.
Większości stron internetowych, zależy żebyśmy pozostali na bieżąco z ich informacjami. Niestety, niektóre z nich zamiast skupić się po prostu na interesującej treści postanawiają nam maksymalnie utrudnić wypisanie się z ich list mailingowych.
15 marca, Kalifornia uchwaliła nowe prawo – Consumer Privacy Act. W bardzo znacznym stopniu ma ułatwić to zarządzanie naszymi danymi na stronach internetowych. Dodatkowo ma również zwiększyć ich uczciwość. W szczególności zabronione będą następujące działania:
Roach Motel – czyli maksymalne utrudnianie zarządzaniem naszymi danymi. Użytkownicy szukający jak wypisać się z newslettera na niektórych stronach często dowiadują się, że ten proces jest niezwykle skomplikowany.
Sprawdź: alkomat wirtualny, czy to ma sens?
Czasami konieczne jest wypełnienie krótkiej ankiety, czemu decydujesz się na wycofanie swoich zgód marketingowych. Niektóre strony posuwają się jednak znacznie dalej. Konieczne może być wysłanie maila, lub nawet zadzwonienie na infolinię. Biorąc pod uwagę, że do zapisania się wystarczy jedno kliknięcie, są to działania skrajnie nieuczciwe.
Techniki manipulacyjne – niektóre strony internetowe używają nieprawdziwych informacji, aby wpływać na klientów. W szczególności mowa tutaj o licznikach czasu mówiących, że zostało jedynie X minut na kupienie czegoś w promocyjnej cenie. Oczywiście po tym czasie licznik się resetuje.
Dodatkowo, nieuczciwe sklepy internetowe często utrudniają nam porównywanie cen. Według nowego prawa w Kalifornii te działania również będą uregulowane.
Miejmy nadzieję, że podobne ustawy pojawią się również w innych miejscach na świecie. Zamiast zastanawiać się jak wypisać się z newslettera, powinniśmy po prostu móc kliknąć taką opcję.
Zobacz też:
Kalifornia zabroni budowy nowych stacji benzynowych
Facebook idzie w ślady Twittera – stawia na newslettery
Facebook zachęca do wyrażania zgody na monitorowanie w iOS
Źródło: Insider
Grafika: DEKRA