Niektóre usługi chmurowe Microsoftu nie działały lub miały problemy z funkcjonowaniem w ostatnich dniach. Źródłem problemów była chmura Microsoft Azure.
Użytkownicy nie mogli zalogować się w komunikatorze Microsoft Teams, ale też do pakietu Office, Exchange Online i Yammer. Również Xbox Live nie działał poprawnie w niektórych regionach. Dla przykładu, użytkownicy nie mogli zrealizować kodów na gry, zrobić zakupów czy strumieniować rozgrywki.
Microsoft opublikował komunikat, że pracuje nad poprawkami i zostaną one wdrożone w ciągu 60 minut. Było to parę dni temu i od tego czasu usługi działają już poprawnie. Piszemy jednak o tym, aby pokazać, że nawet tak duże firmy miewają problemy z zapewnieniem stabilnego działania swoich usług. I że chmura, choć bezpieczna i na ogół stabilna, również może mieć swoje awarie. Przestoje w świecie online to coś, czego nie unikniemy.
Obecnie chmura i wspomniane usługi działają poprawnie we wszystkich regionach, a ogólny stan usług Microsoftu sprawdzimy na stronie status.office.com.
Microsoft bardzo poważnie zareagował na awarię i przywrócił poprawne działanie usługi w krótkim czasie. Tego samego nie można powiedzieć o Sony i jej sieci PlayStation Network (PSN). Pod koniec lutego Sony miało problemy z PSN i niektórzy gracze musieli czekać nawet parę dni, zanim usługa zaczęła działać poprawnie. Obecnie problem już nie występuje, natomiast dotyczył on przede wszystkim rozgrywki online – wiele osób nie mogło grać ze znajomymi w trybie multiplayer, ale tylko w niektórych grach.
Zobacz też:
Google zalicza awarię dwa dni z rzędu
Chmura AWS z problemami. Firmy bez internetu
Źródło: Yahoo.com