• Ostatnia modyfikacja artykułu:3 lata temu

AMD potwierdziło, że FidelityFX Super Resolution trafi na rynek w tym roku. To technologia, która będzie rywalizować ze świetną DLSS Nvdii. Jak twierdzi AMD, jest to jedna z największych inicjatyw programowych, jakie AMD zrealizowało do tej pory. “Wiemy jak bardzo chcecie korzystać z efektów ray tracingu, a przy tym nie obciążać zanadto swojej karty graficznej”.

Nvidia DLSS (Deep Learning Super Sampling) zyskala uznanie wielu graczy. Powód jest prosty? Technologia zapewnia doskonałą wydajność w ray tracingu, zwłaszcza w rozdzielczości 4K. Jeśli ktoś chce uzyskać dużo kl./s w takim trybie, obecnie nie ma za bardzo wyboru – powinien wybrać jednego z nowych GeForce’ów.

Do tej pory AMD jednak nie wprowadziło odpowiednika dla DLSS. Pisaliśmy nawet niedawno, że AMD po prostu nie ma odpowiedzi na DLSS. Teraz się to zmienia!

AMD oferowało co prawda rozwiązanie Radeon Sharpening czy FidelityFX CAS, ale nieco poprawiać wydajność w ray tracingu, ale to nie było wystarczająco skuteczne. Zaletą tego rozwiązania było jedynie to, że działało w każdej grze. W przypadku DLSS developerzy muszą bowiem wprowadzić odpowiednie poprawki i zmiany, aby dostosować grę do obsługi tej technologii.

FidelityFX Super Resolution było w planach już pewien czas

AMD przyznało, że pracowało nad FidelityFX Super Resolution już od pewnego czasu. Firmie zależało jednak, aby technologia działała zarówno na PC, jak również na konsolach Xbox Series X/S oraz PlayStation 5. Układy graficzne AMD są bowiem również w konsolach nowej generacji, a nowa technologia powinna działać na wszystkich nowych GPU. To sprawiło, że AMD nie było w stanie zaoferować tego rozwiązania na premierę Radeonów RX 6000.

W wywiadzie dla amerykańskiego PC World, Scott Herkelman, wiceprezes AMD ds. grafiki, powiedział, że prace nad nowym rozwiązaniem postępują bardzo dobrze. Debiut technologii planowany jest na ten rok. Czekamy na pierwsze testy i więcej szczegółów!

Zobacz też:
3DMark sprawdzi wydajność w ray tracingu
AMD prezentuje demo ray tracingu w Hangar 21

Źródło: PC World.com

Oceń ten post