Nvidia DLSS 2.0 to jedna z najlepszych technologii, jakie oferuje Nvidia. Co więcej, AMD nie ma na to odpowiedzi, co sprawia, że karty GeForce są o wiele wydajniejsze w rozdzielczości 4K i przy włączonych efektach ray tracingu. Pisaliśmy o tym niedawno.
Obecnie Nvidia idzie za ciosem i po raz kolejny pokazuje, jak wysoka może być wydajność z technologią DLSS. Firma dodała obsługę tej technologii do gier Crysis Remastered, nowego dema System Shock, a także nadchodzącej gry The Fabled Woods.
Ranking: Najlepsze karty graficzne 2021
DLSS 2.0 jest dostępna od 2020 r. i jest to, jak nazwa wskazuje, druga wersja technologii. Wykorzystuje dwukrotnie szybszy model sztucznej inteligencji, a także jest ona łatwiejsza do zaimplementowania w grach. Twórcy gier mają więc ułatwione zadanie, jeśli chcą z niej skorzystać.
Jak widać, DLSS 2.0 zapewnia w demie System Shock nawet ponad 100 dodatkowych kl./s na takiej samej karcie graficznej. To pokazuje, jak duże możliwości zapewnia DLSS. Firma nie udostępniła podobnych testów dla Crysis Remastered, ale poinformowała, że DLSS w Fabled Woods zapewnia wzrost wydajności do 1,6x w rozdzielczości 4K, z maksymalnymi ustawieniami graficznymi i wszystkimi efektami ray tracingu na karcie RTX 3070. Jeśli masz odpowiedni sprzęt i grę Crysis Remastered, możesz samodzielnie przekonać się o tym, jaki będzie wzrost wydajności. W przypadku Fabled Woods będziemy musieli poczekać do 25 marca.
Obecnie na rynku jest już ponad 40 gier z obsługą DLSS. Lista jest stale powiększana.
Zobacz też:
Nvidia zapewni dostęp do DLSS dla nowych gier
Źródło: Tom’s Hardware.com