• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 rok temu

Smartwatche sprzedają się coraz lepiej mimo kryzysu. Rynek odnotował wzrost aż o 30% w stosunku do poprzedniego roku.

Wygląda na to, że olbrzymi kryzys i postępująca inflacja nie dotykają aż tak boleśnie każdego rynku. Smartwatche sprzedają się lepiej niż kiedykolwiek! W stosunku do analogicznego okresu w 2021 roku, trzeci kwartał 2022 zakończył się aż 30-procentowym wzrostem wolumenu sprzedaży. Co ciekawe, sprzedaż w Europie oraz w Chinach spadła. Indie odnotowały natomiast wzrost o ponad 170% i z miejsca stały się najważniejszym rynkiem tej elektroniki.

Oczywiście, bez większych niespodzianek król jest tylko jeden i jest nim Apple. Ich smartwatche odpowiadają aż za 50,6% wszystkich sprzedanych zegarków wysokiej klasy. Kolejne miejsca zajmują Samsung z wynikiem 22,3% oraz Amazfit mający 7,1% rynku. Poza podium znaleźli się Huawei i Garmin z wynikami 6,4 i 4,5 procenta.

Sprawdź: Jaki smartwatch wybrać? Najlepsze modele

Co ciekawe, sukces Apple nie jest wcale aż tak duży jak mogłoby się wydawać – w stosunku do 2021 roku zaliczyli oni spadek udziału o 3,4%. Wszystko ze względu na słabnącą sprzedaż w Europie, która jest dla nich bardzo ważnym rynkiem.

Analitycy Counterpoint Research wskazują również, że Indie wciąż będą najszybciej rozwijającym się rynkiem. Warto jednak pamiętać, że w sporej części odpowiadają za to lokalne marki, kładące spory nacisk na produkcję w Indiach oraz bardzo przystępne ceny. Nie jest to wcale najlepsza wiadomość dla pozostałych gigantów technologicznych produkujących smartwatche.

Zobacz też:
Nord Watch od OnePlus – nowy budżetowy smartwatch
Najlepsze smartwatche dla dzieci [TOP 15] – Ranking 2022
Najlepszy smartwatch męski [TOP 15] – Ranking 2022

Oceń ten post