Pinterest pochwalił się bardzo udanym czwartym kwartałem ub.r. Aplikacja zyskała wielu nowych użytkowników, a obecnie korzysta z niej już 459 mln ludzi w każdym miesiącu.
Podobnie jak wiele innych biznesów cyfrowych, Pinterest odnotował duży wzrost przychodów w czwartym kwartale 2020. Jego wynik był o 76% lepszy niż w tym samym okresie, ale w 2019 r. Firma wypracowała przychody na poziomie 706 mln dol. W czwartym kwartale zyskała też miliony nowych użytkowników – w trzecim było to 442, a w czwartym już 459 mln aktywnych ludzi, którzy korzystają z aplikacji.
TOP 10: Jakie aplikacje pobrać na iPhone’a?
Pinterest pochwalił się, że wzrost przychodów był spowodowany głównie zmianami w systemie reklamowym, ale też faktem, że użytkownicy są bardzo aktywni i jest coraz więcej. Firmy zaś coraz częściej doceniają możliwości reklamowe w aplikacji – w czwartym kwartale ub.r. z tej funkcji skorzystało 6 razy więcej firm niż rok wcześniej.
Łącznie aplikacja zyskała 100 mln nowych użytkowników 2020 r. “To więcej, niż w całej historii Pinterest, jeśli chodzi o roczne wyniki” – zauważył Ben Silbermann, szef Pinteresta. Bardzo duży wzrost użytkowników firma odnotowała w segmencie generacji Z, czyli ludzi młodych, urodzonych w drugiej połowie lat 90. i po 2000 roku, dopiero wkraczających na rynek pracy. “To u nas młodzi ludzie znajdują przestrzeń, w której mogą odkrywać własne zainteresowania i hobby” – dodał Silbermann.
Przychody firmy w USA, który jest dla aplikacji największym rynkiem, wyniosły w 2020 r. aż 582 mln dol. Jak widać, Stany Zjednoczone to zdecydowanie najważniejszy rynek dla aplikacji. Czy wy też używacie Pinteresta? Jeśli tak, kiedy najczęściej?
Zobacz też:
Apple usuwa aplikację Vybe Together z przyczyn politycznych
TOP 10: Aplikacje na MacBooka – co wybrać?
Twitter przejmuje Squad – aplikację do dzielenia się ekranem i komunikacji wideo
Źródło: The Verge.com