• Ostatnia modyfikacja artykułu:4 lata temu

Rozmowa wideo ma wiele zalet, ale nie jest tak dobra, jak tradycyjne spotkania. Firma Zapier, która prowadzi rozmowy wideo od 10 lat, zauważyła dość ciekawą rzecz. Jak twierdzi Justin Pot, który pracuje w Zapier na stanowisku specjalisty od marketingu, jego zespół zwykle ma problem z tym, jak zakończyć dane połączenie wideo.

Pot tłumaczy: “Wszyscy mamy duże wahania związane z końcem spotkania. Zrobiłem szybką ankietę na Slacku (co było niepotrzebne, bo już wiem, że każda rozmowa tutaj kończy się machaniem) i okazało się, że nasz zespół jednogłośnie faworyzuje machanie na pożegnanie”.

Jak przekonuje Pot, ale też cały zespół Zapier, rozmowy wideo różnią się od spotkań osobistych. Machanie na koniec połączenia wideo może wydawać się dziwne, ponieważ nikt nie macha pod koniec spotkania osobistego. Ale rozmowa wideo w ogóle nie przypomina spotkania w prawdziwym życiu! Na spotkaniu, gdy chcemy je zakończyć, nie klikamy czerwonego przycisku, który sprawia, że nagle znikamy.

Rozmowa wideo powinna być dobrze zakończona

Lingwistka internetowa Gretchen McCulloch przekonuje, że machanie na pożegnanie stanowi swego rodzaju organiczny koniec. Sprawia też, że całość wydaje się bardziej ludzka.

“Jedną z dużych różnic między wyjściem z sali konferencyjnej a rozmową wideo jest to, że po fizycznym spotkaniu nadal możesz spodziewać się, że zobaczysz kogoś na korytarzu, co w ogóle nie ma miejsca w wideoczacie! Potrzebujemy pełniejszego, lepszego pożegnania. A to właśnie zapewnia machanie”.

Tak więc pamiętaj: ludzie to nie maszyny. Chcemy czuć się ze sobą związani, nawet w kontekście zawodowym. Nagłe odkładanie słuchawki wydaje się mało przyjazne, a machanie na pożegnanie rozwiązuje ten problem.

Zobacz też:
Internet w 2020 r. Co dzieje się w sieci w każdej minucie?
Microsoft Teams przestanie działać na Internet Explorer 11

Źródło: Zapier.com

Oceń ten post