Smartfony wciąż sprzedają się coraz gorzej. W drugim kwartale 2022 roku dostawy spadły o całe 9%.
Rynek mobilny znajduje się od pewnego czasu w dość dużej zapaści. Smartfony sprzedają się coraz gorzej z kwartału na kwartał, a nowe analizy nie napawają wcale zbyt dużym optymizmem. Wysoka inflacja oraz skomplikowane kwestie geopolityczne zwyczajnie nie zachęcają potencjalnych klientów. Co jednak ciekawe, nie istnieją już praktycznie żadne problemy z łańcuchami dostaw, producenci znacznie bardziej obawiają się ewentualnej nadpodaży.
Jak podaje agencja analityczna Canalys, w drugim kwartale 2022 roku dostarczono na rynek aż 9% mniej telefonów niż w pierwszym kwartale. Przełożyło się to na 287 milionów egzemplarzy i jest to najgorszy rezultat od czasu wybuchu pandemii COVID-19. Warto też pamiętać, że jest to już drugi kwartalny spadek z rzędu. Jedyne drobne ożywienie nastąpiło w połowie 2021 roku.
Sprawdź: Smartfon do 1500 zł – najlepsze modele
Bez większych niespodzianek, liderem rynku wciąż pozostaje Samsung. Wyprodukowali oni 21% wszystkich smartfonów, czyli 61,8 miliona egzemplarzy. Tuż za nimi znajdują się Apple odpowiadające za 17% rynku (49,5 miliona iPhone’ów) i Xiaomi z wynikiem 39,6 milionów (14% rynku). Ostatnie miejsca zajmują OPPO z wynikiem 27,3 mln i vivo z wynikiem 25,4 mln.
Co ciekawe, zarówno Samsung jak i Apple odnotowały wzrost sprzedaży o kolejno 6 i 8%. Chińscy producenci mierzą się jednak z poważnymi spadkami. Sprzedaż Xiaomi spadła o 25%, OPPO i vivo straciły kolejno 22 i 19%.
Zobacz też:
Samsung wprowadza nową funkcję – Tryb Naprawy
Nothing Phone 1 oficjalnie – hit czy rozczarowanie?
Red Magic 7S Pro – najmocniejszy smartfon gamingowy?