Komunikator Snapchat chce zaoferować 1 mln dol. swoim użytkownikom, w dodatku każdego dnia. Za co? Za tworzenie wirusowych hitów przy użyciu nowej funkcji Spotlight. W ten sposób firma chce narobić sporo szumu, aby zacząć lepiej konkurować z TikTokiem.
Nowa funkcja aplikacji używa algorytmu do rekomendowania “najbardziej angażujących” postów do obejrzenia, na podstawie zainteresowań użytkowników. Snapchat tłumaczy, że funkcja jest przeznaczona zarówno dla największych gwiazd aplikacji, jak i osób z prywatnymi kontami osobistymi.
Płatności w wysokości 1 mln dol. dziennie mają obowiązywać co najmniej do końca roku. Jeśli jednak akcja okaże się sukcesem, będzie kontynuowana w 2021 r.
Filmy, które mają wziąć udział w zabawie, należy wysyłać w wyznaczone miejsce, by zakwalifikować je do rozpatrzenia przez Snapchat. Jakie wideo mają szansę wygrać? Na pewno muszą mieć mnóstwo wyświetleń, choć pod uwagę są też brane inne czynniki (formuła jest dość skomplikowana). Oprócz tego firma nie podaje, na ile osób zostanie podzielona dzienna nagroda, ani jaką kwotę maksymalnie może zdobyć jeden użytkownik.
Aby wziąć udział trzeba mieć przynajmniej 16 lat, a także przestrzegać regulaminu aplikacji. Snapchat podkreśla, że będzie weryfikować wszystkie zgłoszenia również pod kątem tego, czy użytkownik w żaden sposób nie oszukiwał.
Według CCS Insight, firmy analitycznej, najnowsze działanie Snapchata jest uzasadnione, ponieważ aplikacja żyje i będzie żyć tylko wtedy, gdy będzie miała mnóstwo zaangażowanych użytkowników. Ci z kolei są coraz częściej zainteresowani innymi narzędziami, w tym TikTokiem.
Źródło: BBC.com