Według raportu opublikowanego przez Spotify, najpopularniejszy serwis do streamingu muzyki ma już prawie 350 milionów aktywnych użytkowników. Ponad 150 milionów z nich zdecydowało się wykupić abonament premium.
Mimo tak imponującego wyniku, firma zanotowała w 2020 aż 125 mln euro straty. Co ciekawe, w ubiegłych latach wynik ten był znacznie gorszy. W 2019 strata wyniosła niemal 210 mln.
Oczywiście Spotify nie ma na razie powodów do obaw. Straty są podyktowane olbrzymimi inwestycjami w nowe rozwiązania technologiczne i marketing. Na podobnie dziwnych modelach biznesowych opiera się wiele względnie nowych firm, jak na przykład Uber.
Spotify możesz słuchać także pod prysznicem – sprawdź jak wybrać najlepszy wodoodporny głośnik.
Ze względu na agresywne działania promocyjne, zysk z pojedynczego użytkownika spadł o 8 procent w stosunku do ubiegłego roku. Wynosi on obecnie 4,26€. Spadek ten jest podyktowany licznymi zniżkami, które mają na celu zachęcać użytkowników do opcji premium.
Jednym z nowych kluczowych segmentów Spotify okazały się podcasty. W samym 2020 na platformie opublikowano ponad 900 000 nowych tytułów. Większość z nich jest stworzona przez hobbystów, ale niektóre, tak jak podcast Joe Rogana, są tytułami wartymi miliony dolarów.
Jak wybrać najwygodniejsze słuchawki nauszne – polecane modele
Zdaniem zarządu Spotify, ponad 25% użytkowników posłuchało na platformie przynajmniej jednego podcastu w ubiegłym roku. Inwestycja w ten rodzaj rozrywki pozwoliła również platformie na większą niezależność od wytwórni muzycznych.
Niestety, Spotify zostało w znaczący sposób dotknięte przez pandemię COVID-19. Zarząd firmy przyznaje że spowodowała ona znaczącą niepewność na rynku. Jej wpływ na dochód i liczbę użytkowników nie jest jeszcze do końca znany.
Zobacz też:
Spotify chce poznać twoje emocje, kiedy oceniasz muzykę
Korzystasz ze Spotify? Lepiej zmień hasło!
Netflix dla podcastów? Apple Podcasts może dodać nową opcję