• Ostatnia modyfikacja artykułu:2 lata temu

EA opatentowało zupełnie nową technologię. Niestety, może to być tylko kolejny sposób na dopasowywanie do nas reklam.

Reklamy w grach komputerowych są jeszcze dość kontrowersyjnym tematem. O ile nikogo nie dziwią już kilkusekundowe przerywniki w tytułach mobilnych, to ciężko wyobrazić sobie banery reklamowe w produkcjach AAA. Niektóre studia próbują wpleść je co prawda jako elementy tła, ale to dopiero raczkująca branża. EA ma tymczasem zupełnie nowy pomysł.

Jak wynika z ich nowego patentu, planują dostarczać nam personalizowane reklamy dopasowane do naszego stylu gry. Podczas rozgrywki będziemy więc tak naprawdę non stop profilowani. Osoba, która woli spokojną eksplorację dostanie zupełnie inne reklamy niż szaleniec rzucający się bez namysłu na największego dostępnego wroga.

Sprawdź: Mysz gamingowa – najlepsze modele

Oczywiście, cały system może być również wykorzystywany do generowania zupełnie innych treści. Być może EA wprowadzi możliwość delikatnego zmieniania się fabuły, tak aby dopasować ją idealnie do naszego stylu gry? Cóż, tego jeszcze nie wiemy, ale reklamy brzmią po prostu bardziej prawdopodobnie.

EA przygotowało też z góry 8 archetypów gracza – odkrywcę, zawodnika, kolekcjonera, wsparcie, kombatanta, czołg, dowódcę i zdobywcę osiągnięć. Niestety, nie wiemy jeszcze do końca co się pod nimi kryje. Wiemy natomiast, że system może profilować nas również pomiędzy grami i zbierać dane z wielu różnych tytułów. Oczywiście, tak długo jak wszystkie będą produkcji EA i połączone jednym kontem. Cały patent z pewnością budzi dość sporo kontrowersji – miejmy jednak nadzieję, że chodzi o coś więcej niż reklamy.

Zobacz też:
Unreal Engine 5 szokuje swoimi możliwościami na nowym wideo
Microsoft chce wprowadzić reklamy do gier free-to-play
“FIFA to tylko 4 litery na pudełku” – EA cieszy się ze zmian

Oceń ten post