Oglądalność treści z gier na YouTube podwoiła się od 2018 r. YouTube Gaming ma za sobą najlepszy rok w historii, z wynikiem ponad 100 mld obejrzanych godzin. Warto podkreślić: to nie są odsłony, lecz obejrzane treści!
Gry są w ostatnich latach jednym z najbardziej dominujących filarów rozrywki online i nigdzie nie jest to bardziej widoczne niż w statystykach YouTube z 2020 r. Ryan Wyatt, szef YouTube Gaming, poinformował że internauci obejrzeli w tym roku już ponad 100 mld godzin treści wideo z gier. To dwa razy więcej niż w 2018 r.
Z tych 100 mld godzin dużą część stanowią występy na żywo, czyli live streamy. To aż 10 mld godzin. Jak widać, ludzie bardzo lubią oglądać zmagania w grach. Jest to również znak, że YouTube Gaming jest silnym konkurentem dla Twitcha, czyli platformy zorientowanej przede wszystkim na strumieniowanie rozgrywki.
Wyatt podzielił się również interesującymi statystykami. Dla przykładu, najczęściej oglądaną grą jest Minecraft, a na drugim miejscu znajduje się Roblox. Trzecie zajmuje Garena Free Fire, następnie mamy GTA V oraz Fortnite. Dodatkowo platforma ma już ponad 80 tys. youtuberów, którzy mają ponad 100 tys. fanów. Do tego jest ponad 1000 twórców treści z widownią ponad 5 mln osób, jak również ponad 350 osób z bazą fanów na poziomie 10 mln lub więcej.
Jeden z największych sukcesów wypracował w tym roku Dream, który jest twórcą treści z Minecrafta. W styczniu 2020 r. miał ponad 1 mln subskrybentów, a w październiku już 13 mln. Jego seria speedrunów cieszyła i ciągle cieszy się gigantyczną popularnością.
Źródło: The Verge.com