DuckDuckGo rozwija się coraz szybciej. W zeszłym roku, wyszukiwarka odnotowała niemal 24 miliardy zapytań.
Prywatność w Internecie to coraz ważniejsze zagadnienie dla wielu użytkowników. Biorąc pod uwagę, że to właśnie ona jest kluczowym elementem DuckDuckGo, nikogo nie dziwi tak duży sukces tej wyszukiwarki.
DuckDuckGo nie przechowuje żadnych danych swoich użytkowników. Odwiedzający mogą więc w pełni spokojnie wyszukiwać dowolne rzeczy, nie martwiąc się, że zapamięta je któryś z wielu algorytmów. Chyba każdemu z nas zdarzyło się wyszukać coś w Google i być potem bombardowanym przez następnie dni dopasowanymi do zapytania reklamami.
Wyszukiwarki internetowe – co warto używać poza Google?
Oczywiście może to być wadą dla niektórych użytkowników – prezentowane wyniki wyszukiwania w DuckDuckGo nie są personalizowane. Mogą być przez to nieco mniej dokładne i przydatne od tych w konkurencyjnych wyszukiwarkach.
Ze względu na politykę dotyczącą prywatności, firma nie zbiera żadnych danych na temat tego ilu użytkowników korzysta z ich wyszukiwarki. Znacznie utrudnia to podanie jakichkolwiek innych statystyk na jej temat. Zgodnie z szacunkami, DuckDuckGo ma jednak około 25 milionów odwiedzających miesięcznie.
Oczywiście, tak imponujący wynik nie stanowi nawet 1% wszystkich zapytań dokonywanych w Internecie. Google, zajmujące ponad 93% tego rynku, odnotowuje ich około 3,5 mld dziennie. Prawdopodobnie przyjdzie nam jeszcze długo poczekać na złamanie tego monopolu.
Zobacz też:
Google z kolejną karą, tym razem poszło o hotele
Czemu wyszukiwarka Google nie ma żadnej konkurencji?
Tryb dziecka trafi do przeglądarki Microsoft Edge