• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 rok temu

Google zostało ukarane przez rząd Francji karą ponad miliona euro. Tym razem poszło o nieuczciwe praktyki przy ocenianiu hoteli.

W 2019 roku urząd ochrony konsumentów i konkurencji we Francji otrzymał skargę od ponad 200 hoteli na nieuczciwe praktyki Google. We Francji obowiązuje gwiazdkowy system oceniania hoteli. Obiekt może otrzymać każdą z 5 gwiazdek za spełnienie wyśrubowanych warunków opracowanych przez państwową agencję turystyczną (Atout).

Dzięki temu, turyści dokładnie wiedzą jakiego standardu oczekiwać po ośrodku jedynie na podstawie tego, ile gwiazdek otrzymał od Atout. Oczywiście, na każdą z nich właściciele hotelu muszą bardzo ciężko zapracować.

Jakiego iPada wybrać w 2020 r.? Co kupić?

Google w swoich wyszukiwarce zastosował identycznie wizualny ranking, jednak o zupełnie odmiennych kryteriach. Turyści myśląc, że meldują się w hotelu pięciogwiazdkowym w rzeczywistości nie mieli pojęcia, ile obiekt ma gwiazdek „oficjalnych”.

Zdaniem rządu Francji taka sytuacja była absolutnie niedopuszczalna i naruszała opracowane przez lata standardy hotelarskie w kraju. W szczególności poszkodowane były obiekty które otrzymały od giganta Mountain View ocenę niższą niż oficjalnie.

Google szybko odniosło się do zarzutów i skorygowało swój system tak, że wyświetla już ranking Atout razem z oceną użytkowników. Dodatkowo, firma musiał zapłacić 1,1 mln euro odszkodowania, na rzecz wybranych hoteli, które zdaniem sądu zostały pokrzywdzone.

To nie pierwsza przegrana z Francja batalia technologicznego giganta. W grudniu zapłacili oni aż 35 mln euro kary za łamanie prawa o plikach cookies.

Zobacz też:
Czemu wyszukiwarka Google nie ma żadnej konkurencji?
Rozmowa kwalifikacyjna w Google – na co zwracają uwagę giganci technologiczni
Przezroczysty ekran LG trafi do restauracji, transportu publicznego, a nawet łóżek

Źródło: Euronews

Oceń ten post