• Ostatnia modyfikacja artykułu:3 lata temu

AMD ma już odpowiedź na technologię Nvidia DLSS. Ale – co ciekawe – okazuje się, że rozwiązanie AMD trafi nie tylko na komputery, ale również na konsole do gier. Super Resolution zostanie udostępnione w formie aktualizacji oprogramowania dla najnowszych Xboksów.

Technologia o nazwie FidelityFX Super Resolution zapewnia lepszą wydajność i większą liczbę klatek na sekundę w grach, a przy tym jakość obrazu nie ulega pogorszeniu.

Obecnie rzecznik Microsoftu potwierdził, że AMD udostępni tę technologię również na konsole Xbox Series X i S. Nie znamy jeszcze daty wprowadzenia aktualizacji, ale jedno jest pewne – będzie na 100% dostępna dla posiadaczy Xboksów. Biorąc pod uwagę, że konsole PlayStation 5 również wykorzystują układy graficzne AMD, pewnie w przyszłości podobna aktualizacja zostanie wydana także dla konsoli Sony. Microsoft najwidoczniej “przekonał” AMD, aby to Xboksy jako pierwsze otrzymały aktualizację. A przez słowo “przekonał” mamy na myśli, oczywiście, pieniądze.

AMD FidelityFX Super Resolution to odpowiedź na DLSS

Podobnie jak technologia Nvidia DLSS, rozwiązanie AMD zapewnia lepszą jakość obrazu znacznego obniżenia liczby klatek na sekundę. Ma to szczególne znaczenie, gdy włączymy grę z efektami ray tracingu, które potrafią znacznie obniżyć wydajność kart graficznych.

Ranking: Najlepsze karty graficzne 2021

FidelityFX będzie wyposażona w cztery tryby skalowania obrazu, w tym Ultra Quality, Quality, Balanced i Performance. AMD dodaje, że technologia jest oferowana na kodzie open-source, aby była kompatybilna z procesorami graficznymi Radeon, ale też kartami Nvidii.

Niedawno AMD potwierdziło też, że rozwiązania GPU firmy trafią również do systemu informacyjno-rozrywkowego w samochodach Tesli. Pod koniec roku znajdziemy je także w smartfonach Samsunga. Jak więc widać, AMD stara się w dużym stopniu zwiększyć swoje udziały w rynku i stale rozwija architekturę RDNA 2.

Główna różnica między DLSS a Super Resolution polega na tym, że ta pierwsza wykorzystuje uczenie maszynowe i AI do skalowania obrazów. Dzięki temu grafika w niższej rozdzielczości wydaje się bardziej szczegółowa. Rozwiązanie AMD nie wymaga z kolei uczenia maszynowego, wykorzystując inne rozwiązania, takie jak cieniowanie o zmiennej szybkości, wyostrzanie z adaptacją kontrastu, czy odszumianie. Wszystko to brzmi dość dziwnie, ale dla nas najważniejsze jest jedno: efekt końcowy. Ten, z tego co widać po pierwszych testach, jest świetny.

Technologia AMD będzie obsługiwana przez 35 gier w momencie, gdy zostanie już udostępniona. Później oczywiście lista tytułów będzie się powiększać.

Zobacz też:
Nvidia zapewni dostęp do DLSS dla nowych gier
Nvidia chwali się wydajnością DLSS 2.0 w kolejnych grach

Źródło: DigitalTrends.com

Oceń ten post