W zeszłym roku wiele mediów informowało, że Prepear, aplikacja do przepisów kulinarnych, miała problemy prawne. Apple pozwało ten pięcioosobowy startup, a pozew dotyczył logo.
Zobacz: Apple usuwa aplikację Vybe Together z przyczyn politycznych
Producent iPhone’ów twierdził, że oparte na owocach logo Prepear jest zbyt podobne do jego własnego. I nie wystarczył oczywisty argument, że w logo Prepear jest gruszka, a nie jabłko. A gdyby tego było mało, logo Super Healthy Kids, firmy macierzystej Prepear, używa truskawki – i tutaj Apple akurat nie miało żadnych uwag.
Dopiero teraz, po kilku trudnych miesiącach dla Prepear, pojawiło się światełko w tunelu. Spór jest bliski rozstrzygnięcia i prawdopodobnie zakończy się tak, że nie zrujnuje małego biznesu. Nie wiadomo jednak czy aplikacja do przepisów kulinarnych będzie nadal rozwijana.
Aplikacja do przepisów kulinarnych miała rzekomo kojarzyć się z Apple
Dokumenty złożone w zeszłym tygodniu do Komisji ds. Badań i Odwołań w zakresie Znaków Towarowych Urzędu Patentów i Znaków Towarowych USA wykazują, że wystąpiono o zawieszenie postępowania sądowego na 30 dni. Za powód podano: “dwie firmy aktywnie uczestniczą w negocjacjach w celu rozwiązania tej sprawy”. Sugeruje to, że zaangażowane osoby mogą być blisko osiągnięcia porozumienia akceptowalnego dla obu stron.
Historia Prepear zyskała duże zainteresowanie w zeszłym roku, ponieważ cała sprawa wydaje się dość absurdalna. Apple twierdziło, że konsumenci “prawdopodobnie skojarzą logo Prepar z marką Apple”, ponieważ zawiera “minimalistyczny owocowy projekt, z liściem skierowanym w prawo”. Logo Prepear zamieściliśmy powyżej.
Przeczytaj: Smartfony iPhone dla hakera. Apple wypożyczy wyjątkowe modele
W momencie gdy Apple złożyło pozew, startup, który ma ok. 30 tys. użytkowników, odpowiedział postem na Instagramie. Firma przyznała wtedy, że Apple “atakuje małe biznesy” i że walka w obronie logo z gruszką wyniesie dziesiątki tysięcy dolarów, nawet jeśli uda się ją wygrać.
Super Healthy Kids wystosowało też petycję w tej sprawie, aby Apple zakończyło akcję przeciwko temu małemu startupowi. Podpisało się pod nią ponad 265 tys. osób.
Źródło: DigitalTimes.com