• Ostatnia modyfikacja artykułu:9 miesięcy temu

Było i minęło. Comarch ogłosił, że ich platfoma e-commerce wszystko.pl kończy swoją jakże krótką i niezbyt ciekawą działalność.

W momencie ogłoszenia planów wszystko.pl, rynek e-commerce w Polsce był już mocno zdominowany przez Allegro, z niewielką konkurencją ze strony platformy OLX. Pomimo ambitnych planów Comarchu i obietnic zaoferowania sprzedawcom wolnego od opłat i prowizji miejsca na sprzedaż, projekt nie zdołał przyciągnąć wystarczającej liczby użytkowników ani zapewnić stabilnego źródła finansowania. To klasyczny problem – portal musi mieć jak zarabiać, ale równocześnie musi przyciągnąć użytkowników niskimi prowizjami. Tylko, że do tego musi się jeszcze rozpromować. Jak to połączyć? Jak macie jakiś pomysł to dajcie znać, też chętnie się dowiem.

Pomimo tego, że pojawienie się alternatyw dla Allegro byłoby mile widziane, realność konkurencji na rynku e-commerce w Polsce pozostaje nadal problematyczna. Nie dał rady eBay i nie daje rady Amazon. Prawdę mówiąc wydaje się jednak, że Comarch nawet nie próbował zrobić tego na poważnie. Cały projekt miał tak niskie szanse na powodzenie, że jest to aż dziwaczne. Bo poważnie – słyszeliście chociaż o wszystko.pl kiedy indziej niż przy zapowiedzi jego powstania?

Co będzie następne? Cóż, jeśli lubicie oglądać krwawe igrzyska i cieszy was niepowodzenie bliźniego, to pamiętajcie, że Gadu-Gadu startuje z portalem ogłoszeniowym, który spróbuje podnieść rękę na OLX. No dobrze, może raczej na ogłaszamy24 – dajmy im chociaż jakieś szanse.

Zobacz też:
Comarch chce pokonać Allegro własną platformą e-commerce
Vinted, Allegro i OLX utworzą rejestr sprzedawców dla skarbówki
Gadu-Gadu zostanie portalem ogłoszeniowym

Oceń ten post