Discord kupił firmę pracującą nad rozwiązaniem AI (sztuczna inteligencja) do wykrywania nękania i zastraszania w internecie. To firma Sentropy, która już od długiego czasu monitoruje sieci internetowe pod kątem nadużyć.
Sentropy oferuje użytkownikom możliwość blokowania problematycznych osób i filtrowania wiadomości, których nie chcą widzieć. Pierwszy produkt, Syntropy Protect, początkowo skupiał się tylko na pomaganiu w czyszczeniu ich kanałów na Twitterze, ale obecnie firma ma już bardziej rozwinięte usługi.
Sprawdź: Co zamiast WhatsAppa
Discord to zauważył i uznał, że oferta Syntropy bardzo mu odpowiada. I tak, Syntropy stanie się częścią Discordu, wdrażając swoje narzędzia do popularnej aplikacji do chatowania.
Czy Discord stanie się przez to lepszy?
To może być niezłe połączenie. Discord ma bowiem ogromną sieć użytkowników – jest ich ponad 150 mln miesięcznie. Moderowanie serwerów pod kątem obraźliwych wiadomości jest więc poważnym problemem i wyzwaniem. Discord składa się z ponad 19 mln indywidualnych społeczności, a ta skala wymaga odpowiedniego moderowania zarówno ze strony pracowników Discord, jak i wolontariuszy.
Narzędzia Syntropy mogą okazać się tutaj bardzo pomocne. Powinny wesprzeć obie grupy, sprawiając że monitorowanie złego zachowania będzie skuteczniejsze. To z kolei oznacza, że użytkownicy nie będą zmuszeni do oglądania wiadomości, które można uznać za nękanie czy zastraszanie. Bo, niestety, w sieci nie brakuje ludzi, którzy czerpią żywą satysfakcję z faktu, że mogą wysyłać nieznajomym tego typu wiadomości.
Według Syntropy nowy właściciel Discord wykorzysta w maksymalny sposób opracowane narzędzia AI, a także pojawią się liczne modernizacje i ulepszenia. W najbliższych miesiącach Discord powinien więc znacznie poprawić jakość wiadomości, ograniczając złe zachowanie internautów. Firma utrzymuje, że zaufanie użytkowników i ich bezpieczeństwo to dla niej “kluczowy priorytet”.
Zobacz też:
Naukowcy ostrzegają: komunikatory prowadzą do wycieków danych
Komunikator Signal nie jest już bezpieczny
Źródło: The Verge.com