Co może robić sztuczna inteligencja? Disney twierdzi, że dobierać nam idealne reklamy, bo czemu nie.
Sztuczna inteligencja znajduje sobie coraz więcej zastosowań. Nie tylko już z nami porozmawia, stworzy tekst czy grafikę, ale też zbada nasz nastrój. A to bardzo ważne. Dobra reklama to nie taka, którą zapamiętamy tylko taka, która zakończy się zakupem. A w tej kwestii emocje odgrywają olbrzymią rolę i bardzo ciężko tego nie zauważyć.
Nowe narzędzie Disneya będzie analizowało wszystkie filmy w ich bibliotece. Wykorzystując sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe, analizuje ono konkretne sceny, identyfikując treści, marki i panujący w nich nastrój. Dzięki opisowym tagom, marki mogą dopasować przekaz reklamowy do konkretnych scen lub nastrojów, co pozwala na bardziej precyzyjne dotarcie do określonych grup odbiorców. Proste i skuteczne.
Sprawdź: Najlepsze platformy streamingowe
Rozwój tego narzędzia ma istotne znaczenie w kontekście rosnącej popularności usług streamingowych i zmieniającego się krajobrazu reklamowego. Inaczej rzecz ujmując – tradycyjna telewizja odchodzi do lamusa. Reklama tam przestaje być już skuteczna na tyle na ile liczyliby reklamodawcy. Dla firmy ta nowa strategia reklamowa może okazać się kluczowym elementem w utrzymaniu swojej pozycji na rynku oraz zwiększeniu przychodów. Disney zdecydowanie wie co robi.
Dodatkowo, ich plan wspierany reklamami cieszy się uznaniem nie tylko użytkowników (którzy decydują się na niego jako na tańszą alternatywę) ale również samych reklamodawców, których udało się przyciągnąć już ponad 1000 – to doskonały wynik i nic dziwnego, że Disney coraz mocniej stawia na reklamy.
Zobacz też:
Jak rozpoznać tekst napisany przez sztuczną inteligencję?
Disney inwestuje 1,5 miliarda dolarów w Epic Games
Disney stracił miliony dolarów – czy winna jest “wojna kulturowa”?