DPD wpadło na nowy pomysł. Paczki odbierzemy przez Drive Thru niczym burgera z sieci McDonald ’s. Czy to ma sens?
Nowa usługa, nazwana DPD Pickup Drive, została uruchomiona w ramach pilotażu i jest dostępna w jednym punkcie – przy ul. Mineralnej 5a w Warszawie. Lokalizacja nie jest przypadkowa, ponieważ znajduje się w pobliżu siedziby DPD Polska. Jak wyjaśnił Marek Weremijewicz, dyrektor regionalny w DPD Polska, miejsce to zostało wybrane celowo, aby łatwiej monitorować działanie nowego rozwiązania.
DPD Pickup Drive umożliwia odbiór paczek ważących do 5 kg, bez konieczności opuszczania samochodu. Jest to odpowiedź na rosnące potrzeby klientów szukających wygodnych i szybkich sposobów odbioru przesyłek. W sumie rynek od dawna ewoluuje trochę w tym kierunku – w okolicy są nawet sklepy Żabka z drive thru, to czemu nie przesyłki. Logistycznie też to ma sens, łatwiej zbudować podjazd do obioru z samochodu niż parking, na którym będą zawsze dostępne miejsca.
Przedstawiciele firmy przyznają, że choć usługa jest nowa na polskim rynku, spotyka się z pozytywnym odbiorem i może zostać rozszerzona na kolejne lokalizacje – zarówno w Warszawie, jak i w innych miastach w Polsce. Nie ma tutaj zbyt wielkiego zaskoczenia. Dodatkowo utrzymywanie takiej usługi nie jest zbyt drogie, może się opłacać też przy umiarkowanym zainteresowaniu.
Podczas gdy DPD eksperymentuje z odbiorem paczek bez wychodzenia z auta, InPost rozwija swoje usługi w innych kierunkach. Firma uruchomiła niedawno mobilny paczkomat, który działa przy narciarskim stoku, i zapowiada kolejne tego typu lokalizacje. Na szczęście, wyścig na innowacje jest zwykle korzystny dla klientów.
Zobacz też:
DPD ostrzega klientów o potencjalnym wycieku danych
InPost pobił absolutny rekord – 250 paczek na sekundę
Allegro chce chronić znane marki. Ale nie użytkowników, tyle to nie