Facebook rozszerza możliwości monetyzacji treści w serwisie. Tym razem, opłaty trafią do grup, a zarobić mogą administratorzy.
Internauci biją już od kilku dobrych lat na alarm – darmowa treść jest już coraz słabiej dostępna i coraz trudniej znaleźć coś w sieci. Wielu z nich obwinia o to między innymi Facebooka. Fora tematyczne były kiedyś kopalnią świetnie indeksowanej przez Google wiedzy. Teraz wszystko przeniosło się na zamknięte grupy na Facebooku, w których w dodatku bardzo ciężko coś wyszukać.
Wygląda jednak na to, że już wkrótce treść stanie się jeszcze słabiej dostępna. Facebook rozpoczął testowanie monetyzacji grup. Administratorzy będą mieli możliwość utworzenia w nich specjalnych sklepów czy zbiórek pieniędzy. Samo to nie byłoby jeszcze jednak ani trochę straszne.
Zobacz: Wyszukiwarka internetowa – co zamiast Google?
Przy okazji, Facebook wprowadzi też możliwość stworzenia płatnej podgrupy, do której dostęp będziemy mieli tylko po wykupieniu miesięcznego abonamentu. Oczywiście, to administratorzy zadecydują, czy chcą stworzyć takie coś i co będzie się tam w ogóle znajdywało.
Pozostaje tylko jedno ważne pytanie: czy ten pomysł w ogóle się przyjmie? W przypadku grup opierających się na działalności jednej osoby czy firmy (serwisy fanowskie itp.) ma to dość sporo sensu. Ciężko wyobrazić sobie to jednak w nieco większych grupach tworzonych w dużej mierze przez społeczność. W końcu to ludzie generują na nich treść – wątpliwe, żeby chcieli jeszcze za nią dodatkowo płacić.
Zdaniem Facebooka jest to doskonałe rozwiązanie, które ma wynagrodzić administratorom czas, który poświęcają nad opiekę nad grupą. Jak to wszystko będzie wyglądało w rzeczywistości? Zobaczymy.
Zobacz też:
Facebook ma problem. Nazwa Meta jest już zastrzeżona
Facebook całkowicie rezygnuje z rozpoznawania twarzy
Instagram wprowadza stories… wewnątrz stories