Google po raz kolejny bierze się za ochronę dzieci w Internecie. W życie wszedł szereg zupełnie nowych funkcji mających zapewnić im większe bezpieczeństwo.
Wszyscy doskonale wiemy, że Google ma dość spory problem z nieletnimi korzystającymi z ich usług. Dzieci również używają przecież ich wyszukiwarki i bardzo chętnie korzystają z Youtube’a. Niestety, mogą natknąć się nam na treści nie do końca przeznaczone dla ich oczu – konieczne są więc pewne środki zapobiegawcze.
Google ogłosiło właśnie najnowsze zmiany w ich aplikacjach, dopasowane specjalnie pod bezpieczeństwo dzieci. Trzeba uczciwie przyznać, że o ile niektóre ich wcześniejsze decyzje w tych tematach były nieco dziwne, o tyle tym razem wygląda to naprawdę dobrze. Zmiany są przemyślane i bardzo dobrze wytłumaczone – ciężko się z nimi nie zgodzić.
Zobacz: Smartfon do 1500 zł – najlepsze modele
Przede wszystkim, wszystkie filmy wrzucane przez osoby poniżej 18 roku życia na Youtube będą domyślnie prywatne. Jeśli dziecko będzie chciało podzielić się nimi publicznie, będzie musiało po prostu oznaczyć tę opcję. Dzięki temu, będą mogły dokonać bardziej świadomego i przemyślanego wyboru. Przy okazji, wyłączono autoplay przy odtwarzaniu filmów, a w godzinach nocnych, dzieci otrzymają powiadomienie, że być może pora już spać, a nie oglądać Youtube’a.
Google zmienia zasady reklamowania produktów dzieciom
Dodatkowo, Google wzięło się nieco bardziej na poważnie za reklamy na Youtube Kids. Planują usunąć treści „Nadmiernie komercyjne” skupione tylko i wyłącznie na zachęcaniu dzieci do wydawania pieniędzy. Ale cóż, zobaczymy jak to im wyjdzie.
Z innych wartych wspomnienia rzeczy, to Google nie będzie już zapisywało historii lokalizacji osób poniżej 18 roku życia. Wisienką na torcie jest jednak prawdopodobnie najważniejsza ze wszystkich zmian: całkowita blokada profilowania reklamowego niepełnoletnich na podstawie wieku, płci i zainteresowań.
Zobacz też:
Instagram Kids – senatorzy mają kilka wątpliwości co do projektu
Instagram zdradza sekrety swoich algorytmów
Youtube Premium Lite – Google zachęca tańszym abonamentem