• Ostatnia modyfikacja artykułu:3 lata temu

Ponad 5 lat temu, Instagram zmienił sposób w jaki wyświetlane są posty. Zamiast prezentować je po prostu chronologicznie, aplikacja wykorzystuje w tym celu algorytm. Firma nareszcie postanowiła uchylić nieco rąbka tajemnicy co do jego działania.

Tajemnicze algorytmy Instagrama wciąż wzbudzają wśród użytkowników wiele emocji i kontrowersji. Nic zresztą dziwnego, niemal całkowicie odpowiadają one za to, jakaś treść widzimy w serwisie. Firma zadecydowała więc, że objaśni nieco użytkownikom ich działanie, aby rozwiać ewentualne wątpliwości.

Pierwsze i najważniejsze czego się dowiedzieliśmy to to, że Instagram nie ma wcale jednego magicznego algorytmu, który decyduje o wszystkim. Jest to po prostu zbiór licznych skryptów i programów, w którym każdy z nich odpowiada za inną funkcję.

Ranking: Drukarka do zdjęć z telefonu – najlepsze modele

Instagram pokazuje nam po prostu to, co nam się podoba

Wszystkie z nich działają jednak w ten sam sposób – dopasowują się do tego, czego potrzebuje użytkownik. Dla przykładu, pierwsze stories które zobaczymy w kolejce będzie zawsze od najbliższych przyjaciół czy rodziny. Podobnie sytuacja wygląda również z postami na głównym feedzie.

Posty otrzymują po prostu pewnego rodzaju punkty rankingowe, zależnie od których są lepiej lub gorzej eksponowane. Sam proces przydzielania zależy oczywiście od tego, jak zachowujemy się na Instagramie. Jeśli przypatrujemy się odrobinę dłużej danemu zdjęciu, zostawimy serduszka czy komentarz, to Instagram uzna, że tego typu posty chcemy oglądać.

Nieco inaczej wygląda jednak kwestia proponowanych postów. Tam nie ma mowy o tym, z którym użytkownikiem mieliśmy wcześniej interakcję. Instagram proponuje wiec nam posty podobne do tych, które lubimy oglądać. Wykorzystuje w tym celu oczywiście hashtagi i nawet algorytmy nauczania maszynowego.

Jakkolwiek tajemniczo nie brzmiałby więc algorytmy Instagrama, nie ma w nich nic odkrywczego. Chyba każdy spodziewał się przecież, że działają dokładnie w ten sposób. Z nieco dokładniejszym opisem wszystkich algorytmów możecie zapoznać się na oficjalnym blogu portalu.

Zobacz też:
Facebook i Instagram pozwalają już na ukrycie polubień
Signal nie może publikować swoich reklam na Instagramie?
Instagram Kids – senatorzy mają kilka wątpliwości co do projektu

Oceń ten post