• Ostatnia modyfikacja artykułu:4 lata temu

Apple wprowadziło zmiany w systemie iOS. Aplikacje mobilne muszą od teraz informować użytkownika o tym, jakie dane chcą gromadzić i wykorzystywać. Odpowiednie etykiety już działają w wielu regionach, jednak póki co zbierają raczej negatywne opinie.

Facebookowi nowe zmiany bardzo nie odpowiadają i firma publicznie przedstawiała już swoje stanowisko. Google jednak, choć wykorzystuje podobny model biznesowy, na razie milczało.

Co więcej, przez dłuższy czas Google pozostawiło swoje aplikacje na iOS bez aktualizacji. Narzędzia tej firmy od początku grudnia ub.r. nie były jakoś szczególnie aktualizowane. Zdarzyło się nawet, że użytkownicy mieli problem z logowaniem się do usług Google na iOS – pojawiał się systemowy błąd “ta aplikacja jest nieaktualna”.

Aplikacje Google’a będą dalej aktualizowane

Teraz już wiemy, że Google wznowi aktualizowanie swoich aplikacji dla platformy mobilnej Apple’a. Jedna z najnowszych dotyczy aplikacji YouTube na iOS. Wprawdzie aktualizacja jedynie naprawia błędy, niemniej wkrótce powinny pojawić się kolejne poprawki, w tym dla innych aplikacji Google.

Nie wiadomo, co sprawiło, że Google tak długo wstrzymywało się z aktualizacjami. Niektórzy sugerowali, że Google miało zastrzeżenia co do etykiet prywatności Apple. Firma jednak próbowała rozwiązać wszelkie problemy i wątpliwości za kulisami, bezpośrednio kontaktując się z Apple, nie zaś tak jak Facebook – publicznie.

Póki co warto monitorować aplikacje i sprawdzać, czy narzędzia Google są aktualizowane na iOS. I czy pojawiają się dla nich etykiety prywatności.

Zobacz też:
Apple wprowadza etykiety prywatności. Ma być bezpieczniej dla użytkowników
Aplikacja do przepisów kulinarnych w opałach przez Apple
Szef Apple’a krytykuje działania Facebooka

Źródło: Engadget.com

Oceń ten post