Kaspersky Lab ogłosił pełne wycofanie się z Polski. Dotychczasowe umowy pozostaną jednak ważne i klienci nie stracą dostępu do oprogramowania.
Korzystacie z antywirusa Kaspersky? Być może warto przemyśleć, czy ma to jakikolwiek sens. Firma jest przecież w 100% rosyjska. Nie tylko nasuwa to sporo pytań na temat bezpieczeństwa naszych danych, ale dość mocno każe się zastanowić nad etycznością takiego rozwiązania. Wygląda jednak na to, że firma podjęła decyzję za nas – ogłosili wycofanie się z Polski.
Na samym początku musimy wytłumaczyć jednak jedną rzecz. Stwierdzenie, że Kaspersky wycofał się z Polski nie jest w pełni prawdziwe, aczkolwiek efekt jest dokładnie identyczny. Polska spółka Kaspersky Lab, będąca dystrybutorem produktów rosyjskiej firmy Kaspersky Lab zadecydowała, że kończą współpracę z “macierzą”. Równocześnie, nie pozostawili żadnych wątpliwości – jest to efekt rosyjskiej agresji na Ukrainę i gest wyrażenia zdecydowanego sprzeciwu.
Sprawdź: Darmowy antywirus – co warto wybrać i dlaczego?
Co to oznacza dla klientów? Strona kaspersky.pl i ich sklep internetowy przestały już działać. Nie możemy więc kupić od nich nowego antywirusa. Jeśli macie jednak aktywny abonament, to program pozostanie w pełni funkcjonalny. Możemy też liczyć na pełną pomoc techniczną. Innymi słowy, wszystkie trwające zobowiązania wobec klientów pozostają aktualne. Nie kupimy natomiast nowych produktów.
Oczywiście, jeśli bardzo nam na tym zależy (aczkolwiek nie widzimy żadnego powodu, dla którego mogłoby tak być) to dalej możemy kupić tego antywirusa z innej dystrybucji. Nie dostaniemy jednak wtedy języka polskiego i będziemy musieli rozliczać się w obcej walucie.
Zobacz też:
Kaspersky to narzędzie szpiegowskie? Niemcy ostrzegają!
Ransomware – czyli jak pewna firma dwukrotnie padła ofiarą hakerów
Antywirus Avira ma już wbudowaną koparkę kryptowalut