Niektórzy użytkownicy, który zainstalowali marcową aktualizację do Windows 10 skarżą się, że później nie byli w stanie korzystać z drukarki. Kiedy chcieli coś wydrukować, system wyświetlał BSOD (blue screen of death), czyli tzw. niebieski ekran śmierci. Ich komputer się zawieszał i mogli go jedynie zrestartować. Problem dotyczy przede wszystkim aktualizacji o oznaczeniu KB5000802, a także drukarek marki Kyocera, Ricoh i Zebra. W momencie, gdy chcemy coś wydrukować, system wyświetla BSOD oraz kod błędu “APC_INDEX_MISMATCH for win32kfull.sys”.
Jest to błąd wskazujący na niezgodny sterownik i występuje podczas drukowania z Notatnika, programu Microsoft Word i innych aplikacji systemowych. Nie jest to więc problem związany jedynie z jedną aplikacją.
Na stronie wsparcia technicznego, która dotyczy aktualizacji KB5000802, znajduje się informacja, że Microsoft jest już świadomy problemów. Nie wiadomo jednak kiedy dokładnie firma zdecyduje się na wprowadzenie poprawek.
Użytkownicy z kolei dyskutują o błędzie już w serwisie Reddit, czy też na stronie Microsoft Answers. Jest on już dość dobrze znany niektórym osobom, ale na świecie jest ponad miliard urządzeń z Windows 10. Potencjalnie więc może to być bardzo duży problem dla milionów użytkowników, którzy korzystają z drukarek wymienionych firm.
Jeśli masz problemy z drukowaniem po zainstalowaniu nowej aktualizacji do Windows 10, lepiej abyś na razie odinstalował poprawki Microsoftu. W tym celu udaj się do Start -> Ustawienia -> Aktualizacje i zabezpieczenia. Tam możesz znaleźć historię aktualizacji i usunąć tę, o której wspominamy.
Zobacz też:
Zapier zaoferuje platformę no-code
Microsoft Teams otrzyma szyfrowanie end-to-end
Źródło: DigitalTrends.com