Jeśli odwiedzisz drive-thru w Chicago, możesz się zdziwić. Istnieje duża szansa, że twoje zamówienie zostanie przyjęte przez sztuczną inteligencję i wirtualnego asystenta, a nie człowieka. McDonalds testował już asystenta głosowego w ostatnich miesiącach, ale dopiero teraz firma wdraża go na większą skalę.
McDonalds przejęło startup Apprente w 2019 r., który specjalizował się w budowaniu “agentów konwersacyjnych” wykorzystujących technologię rozpoznawania mowy. Już wtedy sieć restauracji postrzegała taką technologię jako przyszłe rozwiązanie dla zamówień drive-thru, jak również do wdrożenia w aplikacji mobilnej i kioskach do samodzielnego składania zamówień. Jak widać firma prowadziła testy i podtrzymuje swoje plany – wirtualny asystent głosowy trafia już do punktów drive-thru
Ranking: Telewizor 65 cali
Można powiedzieć, że McDonalds stworzyło własną Siri, ale z tą różnicą, że asystentka restauracji skupia się tylko na przyjmowaniu zamówień. Już teraz dziesięć restauracji w Chicago wykorzystuje nową technologię, a sam system jest bardzo dokładny – radzi sobie obecnie z 85% zamówień. W przypadku pozostałych albo klient musi powtórzyć zamówienia, albo jest ono realizowane przy wsparciu pracownika.
Większa automatyzacja = większe zyski
Plan firmy zakłada, że asystent głosowy trafi do wszystkich drive-thru na świecie. To jednak zajmie co najmniej kilka lat. Obecnie sieć skupia się na tym, aby wdrożyć takie rozwiązanie tylko na terenie Stanów Zjednoczonych. Obecnie mamy bowiem 10 lokalizacji w Chicago, natomiast w USA jest aż 14 000 restauracji McDonalds. Jesteśmy więc na początku drogi, niemniej plany firmy zakładają, że taka transformacja zostanie na pewno przeprowadzona. Jeśli więc pracujesz jako operator w drive-thru, możesz już teraz myśleć nad zmianą zawodu i pozyskiwaniem nowych umiejętności.
McDonalds chciałby również, aby w przyszłości zamówienia były nie tylko przyjmowane przez sztuczną inteligencję, ale również realizowane bez udziału człowieka. Roboty, które potrafią przygotowywać posiłki już istnieją, ale na razie są bardzo drogie. Firma zdradziła, że jeśli teraz miałaby zainwestować w takie rozwiązania, byłaby to inwestycja, która mogłaby nigdy się nie zwrócić i na razie taka “przesiadka” nie ma sensu z finansowego punktu widzenia.
Zobacz też:
McDonald’s stawia na AI i zastępuje człowieka
Dlaczego LG nie poradziło sobie na rynku smartfonów?
Źródlo: PCMag.com