Google wprowadziło nowy, odświeżony wygląd w mobilnej wersji wyszukiwarki. Aileen Cheng, która odpowiada za nowe zmiany w designie, tłumaczyła że firma chciała bardziej uprosić wygląd. “Zrobiliśmy mały krok w tył, aby mobilne Google było bardziej przyjazne dla użytkowników i żeby mogli łatwiej i szybciej znaleźć to, czego szukają”.
Redesign mobilnego Google’a sprawił, że wyszukiwarka ma teraz większy tekst, w dodatku nieco pogrubiony. Powinno to ułatwić skanowanie wzrokiem wyników wyszukiwania. Poza tym firma stosuje teraz więcej swoich czcionek, a same wyniki zajmą większą szerokość ekranu, częściowo dzięki zmniejszeniu ceni.
Google twierdzi ponadto, że inaczej będzie używać kolorów, aby lepiej wyróżniać ważne informacje bez rozpraszania uwagi. Warto potestować i przekonać się samodzielnie, czy mobilna wersja wyszukiwarki sprawuje się lepiej.
Poniżej porównanie oferowane przez zagraniczny serwis – Mobilne Google:
A tutaj jeszcze zrzut ekranu wykonany przez nas, na potrzeby tego newsa:
Podoba się? Według nas nowe zmiany są korzystniejsze, zwłaszcza na większych ekranach. Na mniejszych wyświetlaczach musimy nieco więcej przewijać stronę w dół, ale to w niczym nie przeszkadza – wszyscy internauci są już przyzwyczajeni do tego, że przewijanie stron to standardowa akcja. Zwłaszcza na urządzeniach mobilnych.
Warto też wiedzieć, że Google oferuje wyszukiwarkę w formie aplikacji mobilnej, więc niekoniecznie trzeba jej używać z poziomu przeglądarki internetowej. Dostępne są wersje na Androida i iOS.
Sprawdź także:
Google straszy, że wyłączy wyszukiwarkę w Australii
Źródło: The Verge.com