Kilka dni temu dowiedzieliśmy się, że Samsung we współpracy z AMD wprowadzą ray tracing do smartfonów z procesorami Exynos. Nvidia twierdzi jednak, że telefony nie są jeszcze gotowe na tę technologię.
O ray tracingu słyszał już chyba każdy gracz komputerowy. W dużym skrócie jest to technologia, dzięki której możliwe jest generowanie realistycznych trójwymiarowych obrazów przy znacznie mniejszym obciążeniu podzespołów. Przekłada się to na oczywiście, na niesamowicie dobrą jakość obrazu w grach komputerowych.
Kilka dni temu, AMD ogłosiło, że już wkrótce wprowadzą tę technologię również na smartfony. Razem z Samsungiem planują wyposażyć ich procesory mobilne Exynos w mikroarchitekturę RDNA 2. Biorąc pod uwagę, że rynek gamingowy stopniowo przenosi się już na urządzenia mobilne, wydaje się to naprawdę rewelacyjnym pomysłem.
Zobacz: Monitor gamingowy – najlepsze modele
Nvidia ma inną wizję rozwoju mobilnego gamingu
Zupełnie innego zdania jest jednak Nvidia. CEO firmy, Jensen Huang ogłosił, że nie planują jak na razie żadnych podobnych kroków. Jego zdaniem, smartfony nie są jeszcze gotowe na ray tracing.
Gry z ray tracingiem są bardzo duże i skomplikowane. Być może przyjdzie kiedyś czas na wdrożenie ich na telefony, ale to z pewnością jeszcze nie teraz – powiedział CEO Nvidia
Oczywiście, Nvidia nie zamierza całkowicie porzucić rynku mobilnego, mają po prostu nieco inną wizję w jakim kierunku warto go rozwijać. Flagowym produktem firmy będzie po prostu usługa GeForce Now, czyli serwis pozwalający nam na streamowanie gier na nasze telefony.
Zobacz też:
AMD ciągle przegrywa z Nvidią – chodzi o ray tracing
Nvidia wynajmie AI Superpod za 90 tys. dol. miesięcznie
Nvidia: nowe karty graficzne dostaną limiter kopania kryptowalut
Źródło: Tom’s Hardware