Nvidia zapowiedziała, że jej technologia Nvidia DLSS będzie dostępna dla większej liczby gier na PC. Dzięki temu gracze zyskają więcej kl./s w wielu ulubionych tytułach.
Początkowo technologia była ograniczona do wybranej grupy twórców gier. Jednak w ostatnich dniach firma udostępniła obsługę Nvidia DLSS wszystkim developerom korzystającym z Unreal Engine 4.
Dzięki temu wiele nowych gier będzie mogło wykorzystywać Nvidia DLSS, co sprawi, że zaoferuję one wyraźnie więcej kl./s. Dodajmy bowiem, że Unreal Engine 4 to jeden z najpopularniejszych silników, na jakich opierają się gry na PC. Obsługa DLSS (Deep Learning Super-Sampling) będzie możliwa za pośrednictwem odpowiedniej wtyczki.
Jak poinformowała Nvidia na swojej stronie:
“Programiści Unreal Engine 4 mogą skorzystać ze zwiększonej liczby klatek na sekundę i pięknych, ostrych obrazów, które zapewnia DLSS. Do uzyskania dostępu nie jest wymagana żadna aplikacja. Odblokuj moc sieci neuronowej Nvidia do głębokiego uczenia się”.
Nvidia DLSS trafi do wielu nowych gier
Wcześniej DLSS była oferowana tylko do ok. 25 gier. Gry, które obecnie korzystają z tej technologii to m.in. Cyberpunk 2077, Control, Death Stranding, Fortnite i Metro Exodus.
Ranking: Najlepsze karty graficzne 2021
Jeśli mamy kartę graficzną i grę, które obsługują DLSS, to po włączeniu tej technologii liczba klatek na sekundę może się nawet podwoić. W dodatku bez utraty jakości obrazu. Wzrost liczby klatek jest często zauważalny zwłaszcza w trybie 4K lub 1440p.
Technologia działa w taki sposób, że wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji (deep learning), które może wyszkolić do generowania wysokiej jakości obrazów w czasie rzeczywistym podczas rozgrywki. Wykorzystanie algorytmów AI uwalnia również moc obliczeniową GPU, torując drogę do wyższych częstotliwości odświeżania bez obniżenia jakości.
Niestety Nvidia DLSS dostępna jest tylko na kartach RTX 2000 i RTX 3000. Dodatkowo rozwiązanie nie jest jeszcze dostępne dla gier opartych na silniku Unity.
Zobacz też:
Nvidia do producentów laptopów z RTX 3000: nie wprowadzajcie w błąd!
Nvidia precyzuje wymagania G-Sync Ultimate
Shiled TV teraz z obsługą kontrolerów PS5 i XSX
Źródło: PCMag.com