• Ostatnia modyfikacja artykułu:4 miesiące temu

Co Polacy oglądają najchętniej? Wiemy już jakie serwisy VOD odwiedzaliśmy najchętniej w zeszłym roku.

Tradycyjna telewizja odchodzi powoli do lamusa i nic zresztą dziwnego. W porównaniu z serwisami VOD ma bardzo niewiele do zaoferowania. Nie tylko nie możemy wybrać co i kiedy oglądamy, ale mamy też mnóstwo reklam. Nic zatem dziwnego, że Polska od dawna stoi serwisami VOD. Jakie okazały się jednak najpopularniejsze?

Bez większych niespodzianek. Pomimo zmian w planach i ograniczeniu w dzieleniu się kontem to Netflix jest liderem polskiego rynku VOD i odpowiada aż za 33% wszystkich oglądanych treści. Zaraz zanim mamy HBO Max z udziałem 15% oraz Amazon Prime Video z udziałem 12%. Pozycja tego ostatniego nie jest jednak taka oczywista, tuż za nim jest Disney+ z wynikiem 11% oraz Apple TV mające 9% udziału na rynku.

Sprawdź: Najlepsze telewizory 43 cale

Jeśli chodzi więc o Polaków, to nie odstajemy zbytnio od całego świata, gdzie procenty układają się względnie podobnie, być może z nieco mniejszą przewagą Netflixa. Z nieco bardziej „egzotycznych” platform VOD mamy jeszcze Player i viaplay mające odpowiednio 7 i 6 procent. Nie jest to zbyt dużo, ale na pewno nie są to pomijalne wartości.

Czy nowy rok przyniesie jakieś zmiany? Prawdopodobnie tak. Niemal na pewno Netflix straci kilka procent swoich udziałów na rynku na rzecz innych platform VOD. Nie ma co jednak oczekiwać drastycznych i dużych zmian – na pewno pozostaną liderem.

Zobacz też:
Netflix sprawdza użytkowników – znowu podnoszą ceny
Disney stracił miliony dolarów – czy winna jest “wojna kulturowa”?
HBO Max zmieniło nazwę i zaczęło tracić użytkowników

1/5 - (2 votes)