• Ostatnia modyfikacja artykułu:1 rok temu

Spotify zdradziło nam swoje najnowsze dane na temat użytkowników. Być może uda im się przekroczyć próg 400 milionów jeszcze w tym roku.

Bez wątpienia, od początku pandemii Spotify ma naprawdę świetny okres. Jak się okazało, izolacja i bardzo sprawne wejście na rynek podcastów stworzyły im wręcz idealne warunku do rozwoju. W ciągu zaledwie roku, pomiędzy 2019 a 2020 przybyło im niemal 80 milionów nowych użytkowników. W dodatku, utrzymują dalej tendencję wzrostową.

Obecne liczby Spotify wyglądają po prostu imponująco. W tym momencie mogą pochwalić się aż 172 milionami subskrybentów i 210 milionami osób korzystających z darmowego planu. Wyniki stają się jeszcze bardziej imponujące, jeśli zestawimy je z konkurencją. Amazon Music zajmujące drugie miejsce w tej kategorii może mieć obecnie około 60 milionów. Niestety nie zdradzają dokładnych danych.

Zobacz: Słuchawki z przewodnictwem kostnym – jak działają?

Przede wszystkim jednak, Spotify ma nareszcie zysk. Jak na razie jest on co prawda dość skromny, to jedynie 2 miliony euro. Pamiętajmy jednak, że rok temu odnotowali aż 101 milionów euro strat. Wygląda więc na to, że strategia bardzo agresywnych inwestycji zaczyna się powoli opłacać. To zresztą dość popularny model biznesowy wśród nowoczesnych firm, spójrzmy chociażby na takiego Ubera.

Jak wyglądają przyszłe plany Spotify? Cóż, bardzo ambitnie. Firma cały czas liczy, że uda im się do końca roku przebić barierę 400 milionów aktywnych użytkowników. Patrząc na tempo wzrostu nie jest to nierealne, aczkolwiek może okazać się mimo wszystko zbyt trudne. W końcu zostały tylko dwa miesiące.

Zobacz też:
Amazon Music oferuje już jakość HiFi zupełnie za darmo!
Apple Music na Androida wspiera już jakość HiFi i Dolby Atmos
Spotify Plus – nowy plan premium za dolara miesięcznie

Oceń ten post