Spotify oficjalnie wystartowało dzisiaj z nowym serwisem – Greenroom. Szykuje się kolejny mocny konkurent dla Clubhouse.
Moderowane chaty głosowe są bez wątpienia najnowszym i najgorętszym trendem w social mediach. Jako pierwszy zaprezentował je użytkownikom oczywiście Clubhouse, który bardzo szybko przyciągnął do siebie miliony użytkowników. Był on jednak dostępny pierwotnie tylko i wyłącznie na iOS, szybko pojawiła się więc konkurencja.
Bez dużych zapowiedzi, swoją własną wersję aplikacji do chatów audio przedstawiło właśnie Spotify. Greenroom to pierwsze podejście tej firmy do jakichkolwiek social mediów. Użytkownicy mogą w nim dołączać do wybranych pokojów tematycznych, aby porozmawiać na interesujące ich tematy takie jak muzyka, filmy, sport czy kultura.
Zobacz: Najlepsze słuchawki nauszne do 300zł – ranking
Co ciekawe, Spotify wcale nie stworzyło tej aplikacji. Greenroom to po prostu przerobiona apka Locker Room stworzona przez Betty Labs. Spotify wykupiło ich w marcu i zwyczajnie zmieniło ich istniejącą już aplikację. W dodatku, nie usunęli nawet kont starych użytkowników, dalej mogą oni swobodnie korzystać z serwisu, choć już pod inną nazwą.
Do samego Greenroom zalogujemy się naszym kontem Spotify. Jeśli jednak takiego nie mamy bądź z jakiegoś powodu nie chcemy tego robić możemy po prostu założyć zupełnie nowe, osobne konto. Firma zapowiedziała też, że z czasem część funkcji przeniesie się również do głównej aplikacji. Nie wiemy jeszcze do końca co mają przez to na myśli, ale prawdopodobnie chociażby możliwość słuchania najciekawszych dyskusji w formie podcastów.
Zobacz też:
Clubhouse jest już dostępny dla każdego w Google Play
Spotify zapowiada serię wirtualnych koncertów na żywo
Spotify podnosi ceny planów Premium pierwszy raz od dekady