Mark Zuckerberg, szef Facebooka, powiedział że narzędzia dla twórców, które oferuje jego serwis społecznościowy, będą bezpłatne do 2023 r. Mowa tutaj o takich rozwiązaniach jak płatne wydarzenia online czy subskrypcje dla fanów, z jakich mogą korzystać właściciele profili na Facebooku.
Od 2023 r. Facebook będzie pobierał już prowizje za korzystanie z tych narzędzi, ale Zuckerberg zapowiedział, że będzie to mniej niż 30% prowizji, jak ma to miejsce w przypadku Apple. Jak widać, gdy tylko ma okazję do skrytykowania polityki Apple, nie zamierza z tego rezygnować.
“Aby pomóc twórcom zarabiać na życie na naszych platformach, do 2023 r. będziemy bezpłatnie udostępniać zaawansowane narzędzia takie jak organizowanie płatnych wydarzeń, subskrypcje dla fanów, odznaki i nadchodzące niezależne wiadomości” – zapowiedział szef Facebooka. “Kiedy wprowadzimy już udziały w przychodach, będzie to mniej niż 30%, które pobiera Apple i inni” – dodał.
Dodatkowo Facebook wprowadzi nowy interfejs wypłat, aby twórcy mogli zobaczyć jak poszczególne opłaty i podatki wpływają na ich zarobki. Inaczej mówiąc, zyskamy większy wgląd w dane.
Szef Facebooka: chcemy pomóc podczas pandemii
Serwis społecznościowy Zuckerberga uruchomił projekt dotyczący płatnych wydarzeń zeszłego lata, zapraszając niektóre osoby do korzystania z narzędzi zaprojektowanych do tworzenia, promowania, hostowania i zarabiania na wirtualnych wydarzeniach na żywo. Od momentu premiery gospodarze tych wydarzeń otrzymywali 100% przychodów ze sprzedaży biletów za pośrednictwem Facebook Pay. Początkowo Facebook chciał wprowadzić pobieranie prowizji w sierpniu br., ale teraz przedłużył ten termin do 2023 r.
Ranking: Drukarka do zdjęć z telefonu
Apple i Google również zgodziły się wstrzymać opłaty pobierane za wydarzenia na Facebooku, aby pomóc ludziom w czasie pandemii, ale Zuckerberg twierdzi, że obie firmy zaczną je pobierać już w przyszłym roku.
Najnowsza zapowiedź, jaką opisał Zuckerberg na oficjalnym blogu firmy, pojawiła się kilka godzin przed rozpoczęciem konferencji Apple WWDC 2021.
Zobacz też:
Facebook podpisał umowę z australijskim Nine Entertainment
Facebook ma tylko 2,4 gwiazdki w Google Play
Źródło: CNET.com