Jesteście gotowi na najdziwniejszą wiadomość tego tygodnia? TikTok otwiera w USA swoje własne restauracje – jest tylko jeden spory haczyk.
Jeśli jeszcze tego nie wiecie, to filmiki kulinarne są naprawdę bardzo popularne w social mediach. TikTok nie jest tutaj żadnym wyjątkiem – niektóre autorskie przepisy mogą liczyć na miliony wyświetleń! W tym roku, według statystyk Google, najczęściej szukaną potrawą był makaron z serem feta, który powstał właśnie w tym serwisie.
Wygląda więc na to, że TikTok wpadł na bardzo ciekawy pomysł, jak to wszystko wykorzystać. Ogłosili, że otwierają aż 300 restauracji w Stanach Zjednoczonych. Mowa jednak o tak zwanych restauracjach wirtualnych – będą oferowały jedynie jedzenie z dowozem do domu. Najciekawiej wygląda jednak ich koncept na menu.
Sprawdź: Frytownica beztłuszczowa – najlepsze modele
Całe menu w TikTokowych restauracjach będzie zmieniało się co kwartał i to użytkownicy zdecydują, co będzie następne. Wszystko zależy od tego, jaki trend jedzeniowy będzie najpopularniejszy w serwisie. Jak na razie, będziemy mogli zamówić więc makaron z fetą, chipsy z makaronu i smash burgera, czyli kanapki z cienkim i chrupkim mięsem wołowym.
Oczywiście, TikTok nie planuje bezczelnie wykorzystywać cudzych przepisów. Ich twórcy mogą liczyć na procent ze wszystkich sprzedaży, w końcu to oni stworzyli tę potrawę. Pozostaje tylko pytanie czy uda im się prawidłowo weryfikować kto jest prawdziwym twórcą danego przepisu, może to nie być wcale zbyt proste zadanie.
Czy TikTokowe restauracje mają szanse na powodzenie? Cóż, prawdopodobnie bardzo dużą, szkoda tylko, że wpadli na ten pomysł po lockdownach.
Zobacz też:
TikTok wprowadza kolejną funkcję skopiowaną ze Snapchata
TikTok zabrania promocji kryptowalut przez influencerów
Google – czego najczęściej szukaliśmy w 2021 roku?