• Ostatnia modyfikacja artykułu:4 lata temu

Wsparcie zaczyna się od gry Quake II. Od teraz nawet na komputerze z kartą graficzną AMD możemy uruchomić Quake’a II w wersji RTX, z włączonymi efektami ray tracingu.

Firma Khronos Group poinformowała, że ray tracing jest już gotowy dla programistów Vulkan i udostępniła odpowiednie biblioteki i rozszerzenia. W tym miejscu warto dodać, że Vulkan to otwarta, wieloplatformowa alternatywa dla zastrzeżonego przez Microsoft DirectX 12, używanego przez takie gry jak Doom Eternal, Rainbow Six Siege, czy Half-Life Alyx.

Wcześniej pojawiły się już trzy gry wykorzystujące Vulkana z ray tracingiem. Były to Youngblood, Quake II RTX oraz JX3 (w Azji), jednak korzystały one z rozszerzenia Nvidii. Nie działały więc na kartach AMD.

Zobacz: Ray tracing trafi do smartfonów. Poznaj Vulkan

Obecnie doczekaliśmy się oficjalnych rozszerzeń Vulkan, które będą obsługiwane przez wszystkie karty graficzne, które spełniają wymagania techniczne. Oznacza to, że będziemy mogli korzystać z ray tracyingu również na kartach Radeon RX 6000. AMD dodało obsługę ray tracingu Vulkan w swoich sterownikach Adrenalin 2020 Edition 20.11.3.

Quake II RTX to nie tylko pierwsza gra, która zaoferuje pełną obsługę Vulkana. To także pierwsza gra, która otrzymała pełne wsparcie ray tracingu w trybie path-traced. Oznacza to, że używa tej technologii w czasie rzeczywistym dla wszystkich efektów świetlnych, zamiast jedynie do wybranych. Jak na grę z 1997 r., Quake II prezentuje się obecnie zaskakująco dobrze – a wszystko za sprawą ray tracingu.

Poradnik: Jaki laptop kupić – poradnik 2020
Ranking: Najlepsze laptopy 2020

Developerzy zainteresowani rozwiązaniem Vulkan mogą udać się na stronę Khronos Group lub bezpośrednio po pakiet Vulkan SDK. Znajdą tam wszystkie informacje na temat tworzenia implementacji ray tracingu w grach.

Źródło: PC World.com

Oceń ten post